onsdag 10 juli 2013

Sit on it/ Fatboy

 
 
Hej igen små kissekatter
 
Vet ni, förra veckan så var jag ute på sjön med en riktig hunk. 190 lång, mustasch, solbränd med värsta Andreas Carlsson leendet. vi åkte ut med hans hunkiga båt till Lidö Värdshus och satt oss på verandan och pratade om livets djupa gåtor. Vi satt i sittsäckar från Sit on it. "Kopia" av Fatboys sittkudde. Jag tänkte göra ytterligare en kopia så nu har jag beställt 400 liter frigolitkulor så jag kan sy min egen. Nypris på dessa ligger annars på 2500-4000 kronor och det känner faktiskt inte jag rent spontant att jag vill (eller kan för den delen) lägga ut just nu. Bara sådär alltså.
I vilket fall som helst är de grymt sköna att sitta/ligga i. De är ju så stora. Så en vit sådan tänkte jag sy och ha på balkongen. I vinter tar jag in den i M:s rum så kan han hänga i den när han läser och spelar på plattan.
 
Hur jag ska gå till väga att sy en är en annan femma men jag har måtten någotsånär klara för mig. Nu ska jag bara försöka hitta ett schysst nylontyg.

Skit också! Nu kan jag inte lägga in bilder i bloggen. Jag tror tyvärr att min dator snart drar sina sista andetag. Snark vad gör jag då? Jag hade ju tänkt lägga till en superbild på en fin vit sittsäck ju. Precis en sån som jag ska sy. Nåväl ni får väl föreställa er hur den ser ut i stället. En blogg ska ju ha fina bilder å många annars blir det ju inge kul.

Lunch nu istället så blir jag på bättre humör sen lite Avicci (prosit) på radion. Nya "Wake me up" är grymmisch!

Som jag


Adjö adjö, senapsfrö

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul sarah is back :) mamma