onsdag 10 juli 2013

Va? Juli redan?

 
 
Det var ju nyss bannemig bara April!
 
Vad har hänt sedan sist vi skrev med varandra bloggen? Jo, vi var ju i Grekland en sväng. Jag, minime, Storkusin med mamman och mormor och morfar. Semestern var fantastisk (som allt annat i denna blogg) trots några små missöden. M hade feber de tre första dagarna och sedan när den var över så fick jag glas i handen och fick åka och sy. Med Penicillin och stelkramp på det fick jag order om att INTE bada eller dricka några som helst alkoholhaltiga drycker. Inte för att jag dricker mig damrak när mitt barn är med men EN öl åtminstone vid poolen. Det hör ju faktiskt en charterresa till. Nåväl, vi hade det i alla fall fantastiskt. Men jag åker nog inte tillbaka till samma hotell. Rhodos annars, ja visst. Varför inte!
 
Jag har lyckats ha en veckas semester också. Förra veckan that is Den spenderades med  M såklart och när han for till pappi så kom vackra Helle och tog över. Som vanligt skrattade vi och tokade oss så tårarna rann. Tårarna rann även när hon skulle tillbaka hem. Hon bor visserligen bara inne i Stockholm, dryga halvtimmen härifrån men ändå. Vi ses inte så överdrivet ofta.
 
Jag har åkt lite båt också men inte badat ännu. Än har inte vattentemperaturen nått bekväma grader känner jag. Kanske blir det till helgen. I helgen blir det även American Car show här i Norrtälje. Stan fylls med blankpolerade bilar och en hel del raggar-arslen. Det kommer skrålas och tjoas och spektaklet är lika roande varje gång att iaktta. Vi kommer i alla fall inta första parkett, jag och Milo. I societetsparken håller utställningen till och inträdet är 100:- för er som är nyfikna att komma å kika.
 
Nästa vecka har jag lite semester igen.å komer tåget ta oss ner mot Skåneland. Vi ska öva dialekter och ära spettekaka [spiddekauga] tänkte vi. Mitt ute på den skånska [skaunska] myllan ska vi förära ett litet torp [tåårp] med vårt besök. Det var länge sen vi sågs och kommer säkert dröja lika länge tills vi ses igen men det ska bli kul att ses i alla fall. Familjen Åström [Eåstrrum] och vi!
 
Nu är det dags att göra sig redo för lite arbete. Jag slutar något tidigare idag för frisörbesök och sedan för att kolla Norrtälje Pride. Jomenvisst förstår ni. Norrtälje har fått en egen Pridefestival så idag pryder vår Silly Sally fasaden med en regnbågsflagga. Även andra butiker och företag i stan sponsrar detta, förhoppningsvis återkommande, evenemang.
 
Nej  men ska vi säga så då? Vi får försöka höras snart igen. Det är lite svårt under sommaren, det finns ju så mycket annat att ta tag i.
Varma Kramar i alla fall
 
Tack och hej, snygga tjej

Inga kommentarer: