fredag 26 april 2013

Arga Lappen!




God morgon läsare! Har ni sovit gott? Det har faktiskt inte jag. Inte för att gnälla men jag har frusit och svettats om vartannat och drömt massa konstigt.

Jag är ändå vid rätt så gott mod. Jag blir avlöst av vår extratjej idag på eftermiddagen, så kan jag gå hem och sova mig frisk. Jag vill verkligen inte vara förkyld när jag flyger. Det är det värsta som finns nästan. En gång när jag var elva, flög jag från Kanarieöarna med förkylning och trycket i kabinen på flygplanet gjorde att bihålorna kändes som om de skulla poppa ur skallen på mig. Jag vill INTE uppleva det igen. Hoppas M också håller sig från förkylningen. Vi håller tummarna ihop alright?

Jag samlar ju på lappar som en del av er vet. Jag hittade lappen från arga tant granne i morse på min vindruta. Man ska ha gatsopning och hon tyckte väl att jag stod i vägen för gatsoparbilen. I och med utropstecknet på lappen förstod jag att hon var irriterad, samt för att hon skrivit lite ryckigt. Just det där med utropstecken i skrift är rätt lustigt. Tänk hur man tolkar vissa meningar olika beroende på hur många utropstecken man använder. Själv blir jag faktiskt sur om någon utropstecknar mig i ett sms eller mail. Typ tre eller fyra på raken!!!! Kolla, man ser ju skitarg ut ju!!!!

Jag har ju börjat få en del lappar nu och jag samlar dem alla i en fin liten ask hemma. Så småningom tänkte jag försöka göra ett fint collage av dem, sätta upp dem i en fin ram och hänga i badrummet så kan man sitta där å läsa folks inköpslistor och fantisera ihop sin egen historia bakom lappen. Jag tror på den idén.


Nu tar jag strax helg. I morgon jobbar jag visserligen men det är ändå helg. Och jag tar den!

Ha det bäst, travhäst

Inga kommentarer: