lördag 22 november 2008

Fredagsmys och Lördagsgott


Dessa två begrepp, åtminstone fredagsmys lär snart kvala in som ett kvalificerat ord. Likt slangorden platt-tv och blogg så är snart Fredagsmys på allas läppar! M har till och med en liten skål där Fredagsmys är skrivet på. Denna är för övrigt inköpt på butik Småglin i Norrtälje!

Skålen var i går fylld med små grahamskex formade till bokstäver och ett minipaket russin. Dagens lördagsgott bestående av en liten zoo ask, tillkom i skålen idag. M har precis börjat få lördagsgodis, och försöker nu alla andra dagar i veckan övertala mig om att det är just Lördag, den dagen!

Jag har idag jobbat i en väns butik. Det var en skön julstämning på stan. Det snöade och folk var allmännt upprymda. Jag älskar vintern och snön och det speciella ljus snön för med sig! Jag tände lite ljus för att försöka värma upp kunderna, om jag lyckades... jo någon blev säkert gladare av dem!
Jag och min vapendragare E, som för övrigt var barnvakt till M medan jag jobbade, ska titta på Quantum of Solace ikväll. Vi ska se om Daniel Craig fortfarande uppfyller kraven som Bond.

Nu mat, snart lördagsgott i soffan!



"Du är inte ensam om att bära denna längtan"

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeeej, ENTLICH så ha du också en egen blogg. Nu ska jag och mannen äta lite üst och dricka någonting gott. Kram hjärtegrynet