tisdag 25 november 2008

Jag har fastnat!!


Den tid då man fastande för serier som Beverly Hills ni vet. Man var besatt i att ha samma frilla som Brenda, jämförde nästan alla killar med Brandon och Dylan!YY Jag trodde jag kommit över det stadiet. Visst till viss del har jag väl, det men jag är totalt fast, lika fast som jag var i Bevvan när den serien gick på teve.


Lyssna nu! Jag fick nys om en serie via en amerikans skvallerblogg jag läser dagligen. http://www.dlisted.com/. Serien heter TRUE BLOOD, läskigt va?!

Det är en serie om vampyrer som klivit in i vår vardag, likt vilka som helst. De finns med i politiken till och med. En dödlig söt tjej, Sookie blir kär i en snäll vampyr kille, Bill. Vår svenske hunk, Alexander Skarsgård, har en framträdande roll i serien och förutspås bli en av USA:s stora nästa teve stjärna. Han har blivit superpoppis tydligen, yey! Grattis till honom. Y


I vilket fall som helst så har jag nu börjat kika på serien från allra första början. Den är så bra!! Jag rekommenderar den starkt!


Annars har dagen bestått av lika stort snökaos som de två sista. Idag jobbade jag extra i butiken nere på stan. Vi hade halva priset hela dagen på allt i hela sortimentet. Det var galet men skoj. Kunderna rev å slet å puttades å var som hyenor på varandra nästan. Det var fullt skägg inne hos oss samtidigt som traktorer fick dra loss bilarna från parkeringen utanför, samt dra bort alla snövallar som bildas på gatan. Kaos överallt, men ändå så stämningsfullt! Jag lider inte alls! Lite led jag dock när jag skulle hämta M på dagis å jag hade snö upp i ljumsklarna till och med. Med kjol var det inte en alltför angenäm känsla!


I morgon är vi lediga både M och jag, vi drar en repa förbi rest. först sedan vidare in till täbban för lite pyssel shopping.

Har jag nämnt att jag jobbar på en restaurang i vanliga fall? Inte det? nej men då får jag lov att göra det nån dag. Ska försöka hitta på en enkel version utav den långa och ibland hyffsat komplicerande men otroligt lärorika och givande storyn!!


Lev väl, Nå väl

Jag ska nu hoppa på nästa avnitt... lite läskigt är det att titta på vampyr serie nu när klockan slagit midnatt!


"Tavlan är en fläck med färggrann ram"

Inga kommentarer: