onsdag 3 december 2008

Första advent


Då var det dags igen att ta fram årets juldekorationer. SOM jag har längtat efter detta!

I helgen som var hade jag julpyssel med C. C är min extradotter från min förra relation. Alltså den med M:s pappa. C och jag har otroligt fin relation fortfarande så det är natrulrig att just hon och jag har julpyssel tillsammans, som alltid Första advent.


Vi hann med att baka lite och gjortde lite vackra grupper med mossa, ljus och hyacinter.

I lördags hade jag Karrri och Johansson här på lite vin och krabba.

I godan ro började vi med krabba och vin och i ögonvrån ser jag hur min fina krans jag gjort med ljus och sidenband, fattar eld, hänger sig på tvärsan och tok droppar stearin ner i min nya vita rya matta!! Det blev inga fläckar men stearinen har torkat så det är som att kliva över en spikmatta.. aouch!

Kransen är lätt att fixa men jag blev lite ledsen den var ju så fin!


Veckan fortsätter med trevligt pyssel! Tänkte göra lite lussebullar inför helgen och lite juleljus.

Skriver ner mitt bästa recept på juleljusen:


Isbitsformar i silikon, tex stjärnform från IKEA

Värmeljus eller ljusstumpar

doftolja

veke


Smält ljusstumparna och värmeljusen i vattenbad, droppa i önskad mängd doftolja

Klipp veckarna i ca 3 cm långa längder. Doppa dem en gång i sterainen så de stelnar till sig

Fyll på isbitsformarna med ljusmassan och när den nästan har stelnat så petar du i en veke i varje form!




" Du är resan som jag velat ska ta fart"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Syster!
Vilken jättesöt blogg du har, kul att se vad du pysslar med och så skriver du så fint.
Tack för besöket idag, kram