tisdag 23 december 2008

Dan före dopparedan








Efter att ha legat några dagar både jag och M i vinterkräksjukan så är vi nu på benen. Vilken tur, precis en dag före julafton. Jag blir sjuk ca en gång om året, och denna gång kom det precis just nu.
Det mesta är fixat, alla klapparna är inslagna, julbaket är klart, stjärnljusen med vaniljdoft är gjorda och granen är på plats. Det behövs i stort sett bara städas undan och försöka insupa något sånär julstämning. Jag vet inte varför men den har inte riktigt kommit till mig ännu. Jag ska sätta på lite Absolute christmas och verkligen anstränga mig.

Idag blir det till att ladda jultrumpan, lille M har redan petat ner ett paket russing och två byggare Bob kakor, eftersom tomten troligtvis kommer vara hungrig när han ska lägga ner klappar där!

I morgon bitti kommer hela familjen hit på julfrukost. Jag har ju en alternativ men ack så underbar familj bestående av min son M så klart, hans pappa, hans dotter C från ett tidigare förhållande och hennes mamma (Karrrri). Många kanske inte tror på en konstellation lik våran men faktum är att vi kommer otoligt bra överrens allihop. Vi har ju ändå satt barnen i fokus och måste hålla ihop för deras skull, på kuppen har vi blivit otroligt goda vänner vi vuxna! Y

I vilket fall som helst så kommer vi alla vara här på morgonen och förmiddagen. Vi äter en stor julfrulle tillsammans, dricker lite glögg, öppnar klappar, äter julgodis och umgås. C och hennes mamma far sedan vidare så kvar blir jag M och pappa för julmat och Kalle Anka.



GOD JULY

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig och de dina En Riktigt God Jul ...
Kram Familjen Rinse