tisdag 16 december 2008

Från A till Ö


Äntligen har min systerson kommit till världen. Det blev en pojke, precis som vi misstänkt. Jag längtar tills jag får krama om vår lillkusin!!YYYY

Idag är det julstädning och det sista stöket som gäller. Jag hoppar jag får häcken ur vagnen och verkligen gör allt jag borde, man kommer alltid på andra mindre viktiga saker att ta sig för.

Jag har börjat julrimma också! DEt är faktiskt första gången jag slänger ihop lite rim så de blir ju inte världsbäst. Men det är himla skoj!

Till en i familjen som inte läser enna blogg har jag köpt en kortlek med de skådisarna i dallas på baksidan. Denna killa är tokig i Texas holdem (poker) Till honom har jag skrivit ett rim som lyder: Texas holdem är något som fastnat i ditt spelsinne, men har du fortfarande JR, Sue Ellen och Bobby i minne!! Som sagt, inte världens mest poetiska rim men jag fortsätter!! Ett annat jag kom på till en kille som är tokig i Kokosbollar, red bul och marsipanbröd från Anton Berg, och som fått allt detta i ett å samma paket, skrev jag: Över BERG och djupa dalar, när du intar detta pakets ranson, du INTE till simlandslaget kvalar!! Detta har jag skrattat åt själv hela dagen. Det är tur att man kan roa någon!


Han med stort H verkade inte vara han med stort H tyvärr. Hade jag fått önska hade han varit det, jag skulle vilja sudda ut alla våra olikheter, men som jag säkert nämnt innan. man kan väl inte få allt på en gång heller. Inte heller har jag fastnat för killen med stort K, när ska Mr X komma i min väg? Många tycker jag borde bli kär i min vapendragare E, men sånt kan man ju inte bestämma. Det känns som om jag snart har gått igenom hela jäkla alfabetet i väntan på den rätte. *suckar tungt*

Jag vet att jag borde ta det lugnt och inte anstränga mig så hårt i väntan på att hitta mannen i mitt liv. Det är då de kommer, när man inte lägger så stor fokus vid det. Det är i alla fall vad jag blivit itutad. Men jag tycker det är hemskt tråkigt att gå ensam. Det känns som om man står å stampar på samma ställe hela tiden. Jag antar att dessa känslor växer sig större i dessa tider när man ska fira med familjerna. Dt går visserligen inen nöd på mig, men ändå. Av ni alla tre som läser denna blogg, hittar ni någon som skulle passa in på mig så hojta till snälla!! :D
"Det här är mitt bomshack beat"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis igen till Viggo !!!
Ja du får ta Jonas vän David.
RIK , SNÄLL, STOOOR, GIVMILD (har köpt en lap top i julklapp till en tjej för 16000 :- ) WOWwoowoowow
Kram Giesela

Anonym sa...

Hello sis! Lilla Viggo saknade moster i morse när han vaknade. Han sa så.
Jupuss!