torsdag 11 december 2008

Får man önska?




Julen närmar sig ikapp med att det ösregnar, i alla fall här i den norra delen av skärgården. Jag klagar absolut inte men man kanske kan få önska sig lite julväder. Ge mig den vintern jag hade som liten. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag åkte pulka för jämnan, jag hade nån bylsig overall med en randig mössa medan mamma trampade med moderiktiga stövlar genom snön för att göra mig till viljes! Jag vill med dra min M i pulkan genom julen!! Man kan inte få allt kanske men som sagt, man kan väl få önska.
Jag önskar mig annars i julklapp en Kitchen Aid, ni vet en sån flashig köksmaskin för dryga sextusingen!! Sen har jag nog nämnt det förut men ett par vackra raggsockor är med något jag faktiskt behöver. Eller ska jag kanske önska mig en stick.kurs så jag själv kan designa å sticka den modell jag vill ha.

En annan sak som jag är stormförtjust i som jag mer än gärna vill ha under granen är de underbara doftljusen från Yankee Candle. Jag har flera stycken av de stora burkarna. Bland annat i dofterna Clean cotton och Buttercream. Igår fick jag hem en favorit, Cottage Breeze!

Jag har även den med clean cotton doft i en fiffig behållare att koppla in i eluttaget som regelbundet släpper ifrån sig en underbar doft av nytvättat!


Jag väntar med spänning varje dag på att få ett syskonbarn. Jag ska få ett till i februari , då ska lillebrors (egentligen storebror) fru få en bäbis. Vi kommer ha massa småkusiner runt!




"Det går bra nu, ta mig på orden"




2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohlala, en såndär kitchen aid vill vi också ha, men Lenny föredrar den rosa. Han är en manly man.
Kanske tomten kan köpa oss en varsin?

peggy sa...

vilken trevlig blogg Sarah!Kramar till dig o Mille ,mammis