måndag 24 november 2008

solen är full men jag skiner!


Jag ska försöka gå emot strömmen och inte skriva om hur jäkla mycket snö det är ute! Idag när jag vaknade hittade jag min fina bil på precis en gång, den var inte alls översnöad så mycket mer än bara två svarta backspeglar stack fram! Jag blev så glad! Den skiner så fint min bil i solen! På gatan var det heller inget kaos, det är skönt att slippa plogbilarnas dånande när de drar den där skrapan mot gatan! Inte heller stod M som ett ljus i fönstret för att bevittna skådespelet på den icek kaosade världen utanför!


Det var också skönt att gå hem till Tubbe + mamman. Det gick så lätt! Inte en endaste trottoar hade snöat igen, och inte hade vi pulkan med heller. Varför skulle vi det? Bilen stod ju på barbacke utan den där meterhöga drivan runt om...


Eller jo, jag vill ju inte att de få som läser denna blogg skulle tro att jag varit och fipplat på fruktkakan. Jag försökte som vanligt bara skoja till min vardag!

Självklart var det lika mycket snö här som i övriga landet. Men jag älskar det! Jag har varnat M för att inte äta på de gula fläckarna i snön och han lyssnar för en gångs skull! Thank lord!!

Hemma hos Tubbe var det fullt drag, huset var heelt insnöat, vi tände ljus å åt hemlagad pizza. Hon kan hon, mamman. Pappan var med hemma, han såg inte alls pigg ut. Rutiga sjukbyxor hade han, sen satt han å stirrade på samma fläck under hela min vistelse där (lap-topen) ;-)

Som vanligt snackade vi om såna saker vi finner otroligt viktiga, frisyrer, rynkor och väggfärg. Livet stora frågor alltså!!

Kidsen lekte hela tiden så på hemvägen somnade M i pulkan så han drog ryggen och bakhuvet i backen.. stackars liten..


Ikväll har jag rensat bland mina pysselprytlar, sorterat och antecnkat vad jag ska ha med mig hem till Giloparilo på fredag. Då blir det adventspyssel å hög nivå i lillvillan. Bildbevis kommer så klart!


Kryssning är idag bokad. Han med ganska så stort H har bjudit mig med cinderella den 13 december. 24 timmar tillsammans alltså, vilken prövning. Y
Nåväl... vi hörs i morgon, eller i möra som sjukling i rutig bralla troligtvis skulle ha uttryckt sig!



"kan jag byta mitt liv mot en enkel refräng om kärlek"

Inga kommentarer: