söndag 23 november 2008

Snövindar och skräck


Har under kvällen här snackat med E om vilket väder vi har samtidigt som vi mumsat kexchoklad och kollat skräckfilm. Denna gång mev det en som heter Shutter. I korta drag handlar det om ett amerikanskt nygift par som plågas av ett japanskt spöke. Läskigt som tusan!
Jag är egentligen ingen filmtjej men den sista tiden har jag funnit det rätt avkopplande i mitt ananrs rätt hektiska liv att slå på en film eller bara bläddra bland tevekanalerna. Dock funkar den klassiska kaffemuggen med mjölk i, som bästa avkoppling och då helst med ett skönt magasin till , typ Hus och Hem eller Sköna hem.

Inspirerad blir man lite varstans. Jag har upptäckt en hel del andra bloggar nu när jag själv börjat. Många handlar förståss om inredning. Inredning och form har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag pysslar å donar så gott jag kan. I andras ögon ser det kanske ut som en påse vad-som-helst men jag gör vad som faller mig in. Jag har de sista månaderna tröttnat på det strama, cleana i inredning och har nu gått över ill mkt, glas, kristall, ljus och spets. Det värmer i själen på något sätt. Intrycken blir så mjuka.

Förra julen hade jag denna inriktning i hemmet men har alltså nu, åtminstone i vardagsrummet, lagt in den på heltid! Jag längtar tills jag får sätta upp granen och julpynta. Jag har så vackra änglavingar att klä granen med, silver renar, silver kors, prismor och kristaller!

Jag har en annan passion också, de tär att slå in paket. I år kommer jag inrikta mig på spets och sammetsband, vita och röda enfärgade papper gissar jag. Det visar sig, jag ha så mkt ideer så jag måste bolla med Giloparilo. Vi triggar varandra med tipsen och det resulterar ofta till vackra skapelser!


I morgon blir jag hemma med M, vi kommer hälsa på hans kompis Tubbe för ett pulka race. Barnen racear, mammorna dricker kaffe givetvis. Hoppas på finsnö, inte alltför hårda vindar och lite solsken!!



"jag är en dåre som aldrig lär"

1 kommentar:

peggy sa...

nu ska jag testa detta igen kram