måndag 2 juli 2012

det här med att bli äldre

Jag hade faktiskt en sak jag skulle berätta för er här i bloggen som påtagligt påminde mig i morse om att mina år som pensionär knappar in. Nu har jag glömt vad det var!!
 Ni ser, jag glömmer hur fort som helst nu för tiden. Det gör mig frustrerande att man inte kan göra något åt sin ålder. Jag har de senaste åren haft otrolig åldersnoja och folk skojar bara bort det med "men du som ser så ung och fräsch ut" osv osv osv. Det är inte det att jag vill ha samma reaktion som tex när en riktig smalis säger "Jag är så tjock" och att man då ska svara," nej men det är du ju inte" Förstår ni hur jag menar? Jag har verkligen Ångest över att jag börjar bli GAMMAL, inte bara lite äldre.
 Idag när jag handlade mitt morgonkaffe på cafe tullen pratade tjejerna med mig om Peace and Love festivalen och hur kul de hade haft det. så långt hängde jag med, sen när de nämnde något om Skrillex och jag frågade lite ursäktande "Jaha vem är det"! Men HJÄRTEMAMMAS sa de då, veet du inte det? Det är ju riktig Dubstep musik. Shit tänkte jag i mitt inre, vad fanken är dubstep?? Jag brukar ha koll på saker och ting men jag var helt lost. Tjejerna visade upp ett klipp med Skrillex och vad dubstep är för något och jag tyckte bara det lät skränigt. Ja ni ser, vilken tantvarning, SKRÄNIGT liksom. Gaaah!
Jag vill ju hellre också vara ute på landet än i stan. Gå och påta bland ogräs och morgondagg.



Igår kändes det som att jag levde min dröm. Långkjol, SOLSKEN och fina träskor. Man, barn och vovve sprang på tomten och busade medan jag gick och plockade egna rädisor, sallad och ruccola till frukostmackan. Vi drack kaffe och åt smörgåsen på altanen, i solen, precis så som jag alltid drömt om att få göra.
 Det var fantastiskt jag måste nypa mig i armen.

I morgon är det Circus för mig och lilleman. Det ska vara elefanter och hästar. Motorcyklister som kör upp och ner så det lär vara something something det där!

vi hörs fina läsare!

Kram



gubbsjuk? JAG? Nääeee

Apropå gammal å glömsk. Handlade på ICA i eftermiddags och när jag var halvvägs hemma så kände jag att det var något som saknades. Jo, jag hade betalat mina varor men bara gått därifrån. som tur var låg de kvar på bandet när jag med andan i halsen kom tillbaka.

2 kommentarer:

P.Astorn sa...

Jag förstår din åldersnoja till fullo, alla har den, vissa blir hårdare drabbade än andra. Men egentligen handlar allt om vem man är, hur man känner sig. Vem är Hjärtemamma? Är hon en 20-årig tjej? Eller är hon en kvinna på 30+?
Man är inte äldre än man känner sig, men det skulle bara vara löjligt om Hjärtemamma utger sig för att vara en snorig 20-åring. Allt har sin tid, du verkar ju vara lycklig, så varför bry sig om åldern på dig? Ha kul, var glad, påta i trädgården, låter härligt..

Ps.Börjar du ta fram rabattkuponger och annat trams i kassan, ja som dom flesta pensionärer gör, då kanske jag ändrar uppfattning..Då är du gammal!!!

Hjärtemammas sa...

P.Astorn, tack för dina värmande ord. Jag undrade faktiskt häromdagen om du fortfarande någon gång då och då tittade in här.
Men från att fortsätta på tråden gammal så är det faktiskt alltid DU som kallat mig tant, så egentligen är nog min åldersnoja lite ditt fel kan man säga! :)

Kram på dig, god bless!