måndag 23 juli 2012

Första dagen efter en veckas semester


Snart blire lingon och hjortronplock i stugan med Fjällorna!



På jobbet!
Jag har nu haft lite drygt en veckas semester och nästa vecka vankas det ytterligare en. Denna vecka känner jag för att gå i pension. Just idag vill jag aldrig mer jobba. Jag älskar mitt jobb som alla vet men nu vill jag vara ledig lite till. Jag har liksom fått mersmak. Dock kommer det in lite folk idag som jag inte träffat på länge och säger hej.
Det kommer göra mig glad det vet jag.

Igår plockade jag ytterligare tre liter kantareller. Vet ni, jag har plockat minst tio liter hittils och ALLT på tomten. Som sagt inte jultomten utan på tomten, bakom huset. Jag kommer hädanefter blunda när jag genar över baksidan eller så får jag helt sonika gå runt för nu orkar jag inte rensa mer. det ligger förvällda smaskiga kantisar i frysen nu som bland annat väntar på att få bli stuvning och paj till helgen.
De är ju så goda just nu. Riktiga kantarellerna börjar komma nu men de små knubbiga sommarkantarellerna är såå goda de med. De är ju lite ljusare och inte alls lika vattniga som de gula stora. Förbaskat lika goda i alla fall. 

som sagt jobbet var det ja, vi hörs och syns då.

Ni följer väl mig på Instagram som sarahjohannac

Inga kommentarer: