fredag 16 januari 2009

Killar och tjejer


Vid ett tillfälle när jag målade naglarna här i höstes frågade M mig vad jag gjorde. JAg förklarade som det var och frågade om han emd ville ha lite nagellack. Han svarade då att: Tjejer gillar nagellack, killar gillar verktyg!

Där fick jag så jag teg. Jag har aldrig tjatat på honom killegrejer, han har valt dessa själv. Snabba bilar, motorcyklar och verktyg. Jag blev lite chockad faktiskt att han redan tyckte att nagellack å smink minsann är för tjejer. Snabba motorcyklar och verktyg är för killar. Jag brukar förklara när han ser saker som kanske först är lite tjejiga att killar kan med tycka om sånt. När vi förra veckan gick på stan och in på Lekplaneten så bad han om att få en barbie prinsessa. Han sa att killar kan också gilla tjejgrejer. Han är 3 år!


Idag bad han i alla fall om att få lite nagellack, precis som mamma. Samma förg skulle det vara också. Han hade på sig det en stund sen bad han mig ta bort det. Men jag hann ta ett litet kort! Jag tyckte det var snyggt tillsammans med hans avskavda dinosaurietatuering, men det tyckte tydligen inte han.

I helgen ska vi försöka leka med lite kompisar. Det var länge sen vi träffade Tubbe och hennes mamma så dit ska vi i morgon!


Nu: Senaste avsnittet från greys anatomy Tjohoooo!!

Inga kommentarer: