onsdag 7 januari 2009

Top Model och Raggsockor


Innan jag börjar skriva måste jag berätta om en sida jag fastnat för. www.hjalpstickan.se

Jag läste om en tjej som startat den här sidan som hjälp för hemlösa i Stockholm. Den som kan sticka får gärna göra något plagg såsom, halsduk, varm mössa, vantar, raggisar eller något annat som kan hålla en varm. Denne som stickat får sedan lämna eller skicka in plagget som sean delas ut till en behövande.

Denna tanke är underbar och jag önskar att jag själv kom på den. Detta är ett ypperligt tillfälle för mig att lära mig sticka, så kan jag hjälpa till på samma gång. Bidra ni med, med sådant som kan hålla en kall människa lite varmare i vinter! Jag blev erbjuden av en tjej som också varit inne på den sidan lärdom i hur man stickar! Är inte det underbart, så nu ska jag ta kontakt med en främmande tjej för lite trevlig sockstickning. Någon som vill haka på och göra en god gärning?

Y


Annars så tjyvkikar jag lite på nya avsnitt av Americas Next Top Model säsong 11. Den finns på youtube och jag kan inte hålla mig ifrån den av någon konstig anledning. Det är skönt att få se lite flärd tycker jag!

Vi har idag varit och besökt Lillan och Viggolicious i Sthlm. Först hämtade vi upp mormor på Centralen. Det har varit riktigt trevligt hela dagen. M och jag avslutade med en trevlig fika med han som förut hade det stora H:et ni vet. Precis innan vi går sätter sig M i ett hörn på cafet och ropar ganska högt att mamma, nu bajsar jag!

Jag blev lite generad faktiskt, mest för att jag var oförberedd på en sådan attack och inte hade några extra blöjor med mig. Jag såg en butik mitt emot cafét som sålde barnkläder och sprang in å köpte honom ett par kallsingar. 150 friska pistoler var väl kanske att ta i för ett par kalsonger i storlek 92, som troligtvis inom kort skulle bli lortiga ändå, då vi inte har en helt blöjfri kille. Som tur är var det rea på dem. Då vi ännu absolut inte är blöjfria fick det bära eller brista. Vi kom ända hem utan missöde! Skönt, för kalsongerna var ju både dyra och himla snygga!!


Jag ligger på min säng och kikar på Top Model. Emellanåt sneglar jag på den alltför trötta granen och skäms lite. Den har blivit grå och bara hänger med armarna.. Stackars stackars den.. jag har sagt i flera dagar nu att jag ska demontera julen, och jag SKA.. jag ska bara ta mig för också..

Min mamma hade en granne som varje jul drog en svart sopsäck över sin plastgran och lät den stå kvar i vardagsrummet året runt!! Jag har dock INGEN plastgran..Men det var ju en idé.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha lilla M då.. Han är så himla söt!!

Anonym sa...

RAGGSOCKOR.......
Går det inte att göra en tråd om detta på facebook så att så många som möjligt får ta del/info i stickandet, hjälpa till. Kram kram Jennie

peggy sa...

en test....puss mamma

Anonym sa...

Hej Sara... Du har en jättefin och rolig blogg. Du är duktig och väldigt kreativ. Kramar Ullis (din kära mors vän)