tisdag 6 januari 2009

Äntligen..




Idag ska jag göra ett krafttag å städa ut julen faktiskt! M har redan tjyvstartat genom att knapra i sig alla peppisar med kristyr på. Dock är de två år gamla. men under julen ahr det varit så mycket sötsaker så nu finns det inget annat i sockerväg än just de gamla peparkakorna här hemma. Stackars liten, han har väl blivit sockerpundare under julen och våndas nu av värsta abstinensen ! :D

Jag såg att butikerna på stan redan hade fått in mina vita tulpaner. De var dyra men det är det värt, de är så vackra!! Jag ska köpa mig ett par buketter i morgon!

Just nu sitter jag och sympati tittar på den här familjens favorit Karlsson på taket. Han är så elak så det finns inte, men jag skrattar så magen värker!
kommer med uppdatering hur julrensningen gick!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där ... Ska dÿ gå nÿ ?
Vi funderar också på att städa ur julen härhemma. Visst är det vackert med vita tulpaner. Jag har alltid som tradition att ge min mormor tulpaner på annandag jul. Då är dom svindyra kan jag lova. Men vad gör man inte för sin mormor.
Kram vi hörs // Giloparilo

Golden&Vitt sa...

Vad roligt att du "klämt" på sockarna, hmm hos Giesela då eller *ler*
Vita tulpaner är ju vackrast, jag har tur som fyller år snart så då får jag en massa av dom :)

Dina chokladbollar såg mumsigt goda ut.

Nu är julen ute även hos mig, sista jobbdagen idag sen ska jag bara mysa och pyssla mest troligt heela min ledighet( 3dagar)

Ha en bra dag/ annika

Anonym sa...

Hej Gud så stylish du har det hemma, jag blir avundsjuk...snygg gran till ock med. Du ville ha tips på någon som kan visa hur man stickar sockor. Marias Garn http://mariasgarn.se/ har flera kurser ibland även för de som vill lära sig sticka sockor. Annars är mitt tips att ta dig till ett stick café så kan någon visa dig där. Även det finns Hos Marias Garn eller så finns det i kalendern på www.stickamera.se

Soili sa...

Hej Hittade hit via hjälpstickan.
Såg ditt"rop" på stickhjälp.
Det finns flera stickcaféer i Sthlm.Kolla in på
http://www.sticka.org/kalender.php
Dit kommer stickkunniga tjejer.
Jag ställer gärna upp och hjälper dej,om du vill.Jag bor i Solna.
maila till mej så kan vi ses någonstans,soisin@live.se