lördag 30 juli 2011

Flåsa flåsa


Frugan och mamman i London!

I morgon blir det joggingskor och inga ballerina på cykelturen. M har ju en sån pinne där bak på cykeln som jag får hjälpa honom att hålla balansen med när han nu försöker cykla utan stödhjul. Han är en himla bra bit på väg! Dock måste jag hjälpa honom en del då jag inte vill att han ska trilla rakt ner i gatan. Björntjänst kanske tycker vissa men ändå. Vi kör lite fifty/fifty. MEN för att han ska kunna ha balans måste han trampa på och få fart, som vi alla cyklare vet, och det betyder således att mamma får jogga. Som sagt i morgon blir det springskorna på. Ungen ska banne mig lära sig att cykla innan sommaren är slut och det är bara varannan vecka som han nu får chansen att öva så det gäller att ligga i. Ett körsbärsträd och några buskar fick sina törnar och vi fick oss många goda skratt på våran timmeslånga tur.
Nu är vi i alla fall hemma efter en relativt händelserik lördag. Vi har varit i skogen och hittat lite blåbär. Betoningen lägger vi på lite för vi gick mest och kollade på annat. Lite djur och fikade. Men en 40-50 blåbär fick vi i alla fall med oss hem. Det räcker i ändål till filtallriken i morgon bitti. Eller om jag kör på Amerikanska pannkakor som söndagsbrunch med blåbär i smeten. Mumma tusan!!

Den typiska plutmunnen. alla har vi våra fotofaces och detta är mitt. Vi tränar att ta bort plutläpparna. men glasögorna är balla. Känner mig som Eric Saade

Nu ska vi kika lite "Enn natt på muséet" innan sängdags! När lilleman har somnat tänkte jag sätta mig med ett fotoalbum och klistra in lite kort. papperskopior har jag knappt hållt i de sista åren men jag fick en bibba idag av Frugan med bilder från bla julen, London och Åland. Ett album ska det bli!

Hoppas ni alla haft en fin lördag och att ni borstar gaddarna noga!
Vi hörs och syns, var så säker!

Inga kommentarer: