tisdag 19 juli 2011

Scchhh, god morgon! Är ni vakna?


Hoppas nu på några dagars sol på Åland

Fruntimmersveckan startade igår! Jag har namnsdag två gånger denna vecka så grattis till mig och mina systrar och min vackra mor. Vi heter alla lika. Ja inte alla våra namn såklart men vi bär gemensamma andranamn!
Jag är vaken, säkert den enda i kvarteret som är det just nu. Det är märkligt att jag har resfeber inför en tältsemester på Åland. Kom igen liksom. Jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och vibrerar i takt med M:s snusningar. Han sover gott fortfarande. Jag kollar igenom lite kort från Grekland och London och försöker summera min sommar hittills. Den har varit bra men om jag får gnälla så vill jag ha några fler soltimmar. Kanske i helgen?! Jag jobbar lördag visserligen men efter det och hela söndagen. Solen ger mig livsenergi. Inte nödvändigtvis att ligga och pressa men att få vara ute i den. Ta en tupplur i någon skugga, sitta någon annanstans och ta en kaffe eller prata och kramas med en kamrat. Kramas var det ja, nu är det så länge sedan så jag undrar om jag kommer ihåg hur man gör! Tänk om jag hittar min blivande make på Åland. håll tummarna, man kan ju faktiskt aldrig veta. Vad matchar till Gröna Tretorn? Det får bli jeanskjolen och något randigt upptill. Lite skärgårdigt så!
undrar om Frugan är vaken redan. Jag ska skicka ett sms för att checka av så hon inte försover sig. M:s pappa får sig ett besök i sin gästhamn innan vi äntrar färjan. Han ska sponsra oss med med metmask och kaffemjök (såna små tetror ni vet). Ibland kan han också faktiskt!
Ha nu två trevliga dagar ni som har semester och ni som behöver arbeta. Ta hand om varandra så hörs vi snart igen!
Varma Kramar ett något nervös MammaS

Inga kommentarer: