tisdag 26 juli 2011

NEMEN ledig mitt på en tisdag, hur ska detta sluta?



Det är dagens sanning. Chefen tyckte jag skulle vara ledig. Eller nja, mer så att jag tjatade till mig en ledig dag och vips här är jag. Utan några direkta planer på att egentligen göra något. Jag har tagit sovmorgon och bokat tvättstugan, thats it. Men bara att få ta en dag ledig för att bara vara med mig, jag kände att jag behövde det. Mina andra lediga dagar har jag ju haft en annan liten att tänka på mest hela tiden så det är skönt att vara helt själv. Även om jag såklart tänker på den lilla mest hela tiden i alla fall! Hade det varit sol hade jag kunnat sola någonstans men nu har jag solat klart den här sommaren känns det som. alla mina fräknar är på plats och mina ben är fantastiskt sommarbruna. Håret är galet solblekt och jag klurar om jag ska lägga i nån lite dovare färg lagom till sensommaren. Hellurt, vad tycker du min älskade? Jag vet att du smyger omkring här på bloggen! Honung? Havre? Råg? Vackra Helle har alltid fantastiskt trevliga namn på olika hårnyanser!

Jag måste till Frugan en kortis idag också för att bekräfta hennes bakskills. Morotskaka är det senaste och den var helt okej. Eller jättegod egentligen men jag är inte överförtjust i just morotskaka. Det där sura uppepå kan gärna skippas.
Ja det är väl allt i stora drag om vad som måste ske den här dagen.
Jag ska dricka mitt kaffe klart nu och fortsätta sortera lite bilder från Ålandsresan.
snart är det föresten inte långt kvar till nästa äventyr. Om två veckor åker jag till de Jämtländska vildmarkerna för en prövning. Stuga mitt i ingenmansland, utan el och utan vatten. Där ska jag med mitt flugspö (host host) insupa lugnet och försöka finna harmoni för resten av året. Morran och Fiffi och lillaste ungen ska också med. Det blir super! Skönt att slippa fästingar! Att skogen är full av björn rör mig inte i ryggen bara jag slipper ryssfästingen. Den nya som invaderar hela ostkusten.
Undrar om det finns VILDMARKSPUMPS Måste genast googla!
Hej på en stund!

Inga kommentarer: