måndag 18 juli 2011

Semester

Nu så vänner och andra så har den här mamman äntligen semester. Det är klart att hon prickade in den veckan på sommaren som olyckskorparna spår värsta vädret men det struntar hon i.
Hon ska tillsammans med frugan och barnen ta sig till Åland för några dagars campande i tält. Ja ni läste rätt. Ingen minisvit här heller utan ett simpelt 4-manna tält mitt på marken. Jag ser fram emot det. Intalar jag mig själv i alla fall. Vi håller på att packar för i morgon tidigt går färjan till Eckerö.
M håller på och prickar av sin checklista nu för fulla muggar.

Helgen då? jo helgen var fantastiskt. Mormor och morfar var här och vi drog allesammans till kolmårdens djurpark som ni sett på bilderna. Det bjöds på allehanda roligheter. Vi fick klappa lite getter, åka lite karuseller, äta gofika, titta på delfinshow och hänföras av stora giftormar och krokodiler. Kolmården är liksom grejen att göra på sommaren! Och en tältning. Jag och frugan satt igår under planeringen och bestämde att detta skulle bli vår sommartradition.Två dagars tältning med fiske och engångsgrill och det som hör till.
Nu ska vi iväg och köpa det sista. Pulvermos och liggunderlag!! Ja ni hör ju, glammigt värre!
Mina gröna Tretorn är redan framställda!

Inga kommentarer: