onsdag 16 maj 2012

Gooooomorron gomooron detta är Veiron i ottan, vem är det jag tjötar med?



So boys and girls, whats the story? Morning glory?
Själv ligger jag kvar i sängen i lilla handduken med en kaffe i näven. Klockan är strax efter sju och jag är relativt pigg. Jag la mig så tidigt igår så jag var uppe och sparkade liv i tuppf*n i morse faktiskt. Jag vaknade med ett ryck då jag drömt om att det var snöoväder. Då ingenting när det gäller väder förvånar mig längre bad jag en stilla bön innan jag vågade mig på att sätta på mig glasögonen för att titta ut. Puh bara lite regn. Thank you Jesus.

Vad har hänt sen sist?
Bröllop, karategradering och jobba. Thats it. Bröllopet var fantastiskt i lördags. Jag fixade och trixade med bruden och hennes två tärnor. Det är inte speciellt svårt att få till någon som är så grundsnygg men lite piffade jag i alla fall. Vigseln var i Vaxholm och festen sedan i Åkersberga.
Maen stod Kocken för. Ja ni vet han, Kocken! Det var en härlig buffé med lime och chilimarinerade skaldjur bland annat, MAMMAS FAVORIT! nom nom nom
Helstekt Black angus, Parmesan, Honungsglaserade rostade rotsaker, ostar, lax, lufttorkat ja you name it. Dock var jag hemma tidigt då jag skulle träna på söndagen inför måndagens karategradering på Keiko shin Kan Norrtälje. Det gick som en dans naturligtvis (med lie modifikation), så igenom kom jag. Nu är det full fokus på sommarträning utomhus och sedan inför nästa färg på bälte. Någon som vågar utmana?

Idag, eller rättare sagt i morgon, är det Kristi himmelsfärd. Jag jobbar till sex först idag sen åker jag ut på landet till han och hundarna. Vi ska väl grilla lite och sen ska jag bara försöka ta tillvara på det fina vädret. I helgen kommer M hem äntligen och det blir väl nåt skoj att göra. Jag funderar på bio. Kanske promenera inne i huvudstan, åka lite Djurgårdsfärja. Det tåls att fundera på i alla fall.


Ha ´re bäst, travhäst.



Inga kommentarer: