tisdag 8 maj 2012

På lördag ringer bröllopsklockorna.

Jag ska ju som bekant på bröllop på lördag. Med mitt tjat, hur har någon kunnat missa det liksom? Det ska bli fantastiskt roligt då jag är med och fixar och roddar. Jag står för brudens hår och makeup. Jag känner faktiskt liiite liiiite press. Det gör jag alltid inför dessa uppdrag. SÅKLART!

Idag var en annan blivande brud in i butiken och vi planerade lite löst om hennes bröllop. Hon gifter sig den sista juni och även där ska jag stå för hår och make up. Dessa två bröllop är helt olika varandra. Det jag ska göra nu på lördag är ett ståtligt kyrkbröllop medan det andra blir ett enkelt romantiskt trädgårdsbröllop. Så stilarna på brudarna blir två kontraster. Vilket som, blir båda fantastiskt vackra, det vågar jag lova.


Klänningen jag kommer bära på lördag från Mexx. Självklart har vi den i butik Silly Sally.




Puppor från Belle Shoes, lilla butiken på Götgatspuckeln. 


Nu till på lördag har jag hittat en klänning från Mexx att ha på mig. Det är den perfekta bröllopsklänningen tycker jag till den här dresscoden. Till det har jag ett par klackar TO DIE FOR (från Belle shoes), som mina fötter även kommer DÖ i, men va fanken gör det?! Det är ju bröllop! Ska man vara fin får man i bland banne mig lida lite pin. Det blir dock en tidig och riktigt lugn kväll för mig då jag har träning på söndagen. Sista träningen innan gradering på KEIKO SHIN KAN NORRTÄLJE. Lite nervös erkänner jag att jag är faktiskt, även om jag kommer klara den med bravur.

Ikväll har vi haft klippstuga här hemma både för lilleman och för mig själv. M fick en helsnaggning med lite stil och jag själv drog några torra toppar. Nu är det en kopp te och strax i säng. Dagen har varit lång. Verkligen!

hur har NI haft det?! Några inplanerade bröllop i sommar?

KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pussa Mille från oss och att han ska titta i brevlådan .Det kommer ett paket från morfar Puss puss

Anonym sa...

Vilken fin klänning du ska ha på dig med fina matchande skor ,en riktig prinsessa .Kul att få hålla på med något man tycker om eller hur ? kram mamma