onsdag 22 juni 2011

Gükväll!



Jag är spagettibent fast jag inte gjort nåt egentligen som BORDE ha gett mig just spagettiben?! De vinglar å har sig å jag känner mig en som en jäkla älgkalv som tar sina första stapplande steg. Müsko värre. Kan det vara vageln i mitt vänsteröga som så jäkla olämpligt kommit just idag, inför midsommar, som påverkar? Jag har fått husmorstips om att man ska ha sitt eget spott på vageln så går den över så ikväll har jag faktiskt provat. Jag vet, ofräscht men jag vill inte ha den där!

Vad ska NI göra i midsommar apropå?
Jag ska ta min skruttibangbang och styra mott norr. Närmare bestämt Säter i Dalarna. Detta är ju som alltid bäddat för något tråkigt skämt om sjukhuset i Säter men jag låter den här gången bli. Jag ska ändå inte dit. Till sjukhuset alltså.
Jag kommer ligga på ett altandäck och reflekteras i poolen i fyra dagar, med någon god drink och ett par fina vänner. Oavsett det blir sol eller inte ska jag minsann ligga där och inbilla mig solen.
Idag har jag fått sol däremot. Jag och M fick i morse besök av Gusten å hans yngsta som så gentilt kom med frallor och morgonjuice vid åttabläcket. Vi åkte gemensamt ut till dem och där placerade jag mig på bryggan DIREKT. Pojkarna gick på ormsafari och hittade en ormgrop i vassen. 6 vackra stora snokar låg och solade sig.
Vi grillade lite och sen hem igen. En heldag alltså.
 Fabolous!

Jag funderar på en husbuss! Inte att köpa men att kanske hyra eller låna några dagar i sommar. För tre år sen fick jag av en väninna låna en gammal Kleinbus med tvådelad ruta från 1975. Den hade gjorts om till campingbus å det var hur mysigt som helst. Jag vill köpa en sån gammal å göra om till en liten campare. Det kan ju bli sheissebra. Jag ska finurla mer på den idén. Ska höra med Eniro om han vill vara med på ett hörn!

Sov gott kamrater!

Inga kommentarer: