fredag 17 juni 2011

Morgonstund har guld i mund.

Jag har precis avnjutit min fantastiskt goda müsli UTAN några jä*la russin i. M tycker det är så roligt med min russinfobi så när han någon gång klivit upp före mig, springer han till sin egen müsli, pillar ur ett par russin och matar mig med dem när jag sover!! Detta får fart på mamma kan jag lova. Detta ska han få fasiken för när han blir äldre. Nu ska man ju vara snäll mot dem som är mindre. Men jag har några år att planera min hämnd!!  :)
Kaffet är snart intaget och jag är relativt laddad att gå till jobbet för sista gången den här veckan. Syster C kommer och lämnar lilleman i eftermiddag sen ska han å jag tillsammans tralla hemåt mot fredagsmys och gomiddag!


Jag var så trött igår att jag glömde hämta upp min torra tvätt. Jag hade annat MYCKET viktigare för mig. Prata i telefon bland annat.
I morse dock så hämtade jag upp tvätten och passade på att bara slänga ett öga i torktumlaren, som jag för övrigt aldrig använder. Å vet ni det satt MASSOR MED LUDD kvar i den från förra tvättaren! Svart, luddigt ludd! Hade jag varit lite äldre och bitter, så hade det blivit galen. Men som en vänlig medmänniska tog jag enkelt bort luddet, eftersom min käre granne säkert bara hade glömt lite, gjorde rent i maskinen och gick upp till mig! Dagens goda gärning alltså! Jag gjorde det gärna och jag hoppas att den personen med massa svarta, luddiga torktumlarludd tar efter om jag glömt någon gång. OM jag nu skulle börja använda torktumlaren vill säga!(inte så troligt)

Jag gav en vän ett uppdrag igår. Ett uppdrag som ska hjälpa henne bli en lite bättre människa, hur det nu ska vara möjligt. Hon skulle i alla fall ringa upp en avlägsen släkting och försiktigt styra in samtalet på Korea. Jag måste  ringa å kolla hur det gick. Jag har börjat ge ut singeluppdrag också till mina väninnor. Igår fick en av dem uppdraget att sätta upp en egenhändigt gjord kontaktannons på anslagstavlan på jobbet. Den skulle bland annat innehålla orden svampplockning, båda fötterna på jorden, solnedgång, herpes och långa skogspromenader. Måste ringa och checka läget där med!
Ha en fin fredag vänner och andra!

Inga kommentarer: