torsdag 26 januari 2012

God slaskiga morgon

Har ni sovit gott? Det har jag, som en liten crazy monkey. I går kväll fick jag för första gången, via min "halvhemliga" träning, återigen komma i kontakt med kampsport. Jag tränade Judo förstår ni när jag var yngre, waaaay yngre. Detta är lite annat ska jag säga. BJJ, eller Brasiliansk Jiujutsu heter nämligen detta. Jag fnös och rynkade på näsan när jag först såg dem andra utöva detta för ett tag sedan, men igår ville jag själv inte sluta när jag väl frick prova. Idag är min vänstra stortå, stel som en 2" 4-planka och den skimrar även i blått och ömmar. Men vad gör egentligen det när gårdagkvällen satt fantastiska ambitioner och spår i mig. Nu vet jag att en del olyckskorpar kraxar "jaja, vi får se hur länge det där varar" och så har även jag kraxat till mig själv men jag har i alla fall gått dit och jag tänker gå igen! Så det så!
Så ni som trodde att knyppling var nästintill för våldsamt för den här mamman känner inte mig. ALLS!

Gårdagen bestod även av ett besök av en av de finaste personerna jag vet. Mialicious har ni inte hört om länge i bloggen. Det blir inte av alla gånger när man bor på två olika håll att ses, med minst två olika jobb och tre härliga ungar, att då få till att ses så mkt som vi vill. Men när vi väl ses så är det med råge kan jag säga. Gårdagen var heller inget undantag. Yttersta kvalitetstid med min Mialicious. Min Fina!

Idag är det finklänningen från PV som åkt på till förmån för ytterligare ett besök i hufvudstaden. Nacka modecenter har jag i sikte för lite inköp och lite mingel. Jag ska försöka få ihop med med ngn vän efterråt för att göra två flugor på smällen när jag ändå är inne. Så håret är lockat, mascaran sitter på plats. Jag är redo. Bring it on Nacka!

Ute låter det som det är slaskigt, därav min rubrik. Jag skulle vilja säga god krispiga morgon men jag har inte vågat sätta ut näbben ännu för att se hur kallt eller krispigt det är. Så tills vidare är det slask!

God dagens läsare, ha en riktigt riktigt fin dag!

3 kommentarer:

Nadja sa...

Kul att ha hittat din blogg raring!
Du kommer fastna mer och mer för både CMD & BJJ, -bästa träningen! Det är så kul! :D
Ha en toppendag och mingla lugnt.
Kramar/Nadja.
<3

Hjärtemammas sa...

Men åh goding! Kul att du hittade hit!!
Ja jag hoppas verkligen detta är ngt för mig! Just nu brinner jag i alla fall!!
Varma kramar!

FtP sa...

I love Nacka. Är det Forum eller Sickla Köpcenter du satsar på?

Läste du om Wij i bladet idag?