onsdag 18 januari 2012

Veckorna som varit, en kort resumé.


Mina guldblonda lockar är tillbaka. Jag gjorde ju ett par tappra försök att färga håret själv till mörkblondt. Varför vet jag helt enkelt inte, jag var ju faktiskt nöjd som jag var med min hårfärg. Detta resulterade i ett petrolblått bälte som sträckte sig från öra till öra genom håret.
 Jag kan ju säga att även om det mesta klär en skönhet gjorde detta INTE det. Dieselgrön är inte min färg ska jag säga. Jag fick muta en frissa här i stan att jobba på nyråsaftons morgon OCH jag blev så nöjd!

Jag har ju av olika anledningar inte bloggat så flitigt de sista veckorna och jag vet inte heller om det kommer hålla i sig. Vi märker. Jag har tagit lite kort i alla fall för att med dem uppdatera er lite av vad jag pysslat med här i regngråa Norrtälje. Here you go






Det nya året började som alltid med att M firade sin födelsedag. Den första januari nu fyllde han 6 hela år. Tänk er, jag har snart ett skolbarn. Det slog mig hårt förra veckan och jag ringde grinandes hans pappa för att få lite sympatier! M börjar skolan i Augusti. Det måste ha med hormoner eller nåt att göra i och med att jag reagerade som jag gjorde. Jag blev bara så himla emotionell och faktiskt lite orolig. Hur ska det gå för lillen? Lämna dagis liksom?! BÖRJA SKOLAN!
Sweet lord!


Tårta och cupcakes med vit chokladfrosting fick pryda födelsdeagsbordet. Tårtan fyllde jag med DUMLEFLUFF! Det ni är en blandning på grädde och dumlekola som skall stå kylt över natten och som sedan vispas till värsta fyllningen. Fantastiskt gott! Funkar även oms frosting till cupcakes men jag valde däremot vit choklad till mina. M älskar choklad så varför inte få frossa i det på sin 6 års dag?!

Mormor och morfar var givetvis här som alltid på Ms födelsedag.

                    
Projekt fixa vardagsrumsbord av SJ pallar byttes tillsvidare till "gör sänggavel av en pal"l i stället. Färgen jag köpt räckte helt enkelt inte till de båda pallarna oh inte heller min motivation. Denna fock agera sänggavel så länge i min lilla alkov. Jag säger som Dr. Alban, jag säger det funkar!




Ms rum fick sig en liten tillpiffning också. Jag har möblerat som så han får plats med ett skrivbord. Jag vet inte om jag nämnde det innnan men min SON ska börja skolan till hösten! *förbereder mig*
I vilket fall som helst så fick vi en finfin sekretär av Kocken som vi ska måla svart. Bilder kommer med all säkerhet så småningom. På sekretären alltså, kockbilderna håller jag för mig själv :)



M, numer 6 år känner att boxning kanske är hans melodi. Inte vet jag, han får väl prova! Vi märker helt enkelt!
Han tittar med stora ögon på killarna han vet sysslar medkampsport och är mäkta imponerad.

Detta är väl i runda slängar det vi sysslat med de första veckorna på året.
vi har även hunnit med att vara förkylda och är väl på sluttampen nu av nysningar å snyt!

På Fredag blir det Formex för min del hela dagen. Butik Småglin läggs ner för att ge plats åt lite annat skoj. Inför det skall det handlas nytt och insupas en hel annan sorts inspiration.

Han en fortsatt fin vecka läsare. Vi hörs igen, jag vet bara inte när!

KRAMAR

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart ska du jobba då?

Hjärtemammas sa...

Vi öppnar på nytt i samma lokal, bara inte enbart med barnkläder! Så det finns att göra! :)