onsdag 15 februari 2012

Sveriges Baksida!

Jag ska till Göteborg! Japp, på tisdag tar tåget mig dit ner för att hälsa på en kamrat. Jag hade faktiskt planer förut att flytta dit. Jag hade skaffat mig ett jobb och en lägenhet men så föll jag för en Rospigg och blev kvar här i Norrtan i stället. Jag ångrar mig inte alls, Norrtälje är MIN stad. Jag har aldrig känt mig så rotad någon gång som jag gör här. Men det ska bli rirktigt skoj att åka på minisemester! Jag har bestämt att jag åtminstone ska åka spårvagn sedan får vi se vad staden har att bjuda på.


Mina sista dagar här har kantats av hemmakvällar med liten sötunge. Vi har hållit oss inne och borta från snön. Ja om kvällarna i alla fall. Lite smålek på eftermiddagen i den kalla, vita dyngan har det blivit men absolut inte mer. Nu vill jag ha vår. Ja visst är jag gnällig?


M fick i helgen prova på Karate precis som mamma.Han gillade det verkligen och fick på kuppen lära sig att räkna till fyra på japanska vilket gjorde honom nästan mest stolt. Det är i samma dojo som jag tränar och med samma tränare. Jag känner verkligen att jag trivs med den typen av allsidig träning. Jag är nog en Karatetjej. Det är jag och Chuck Norris. Akta er!!


Nästa vecka blir riktigt fartfylld, det är renovering för fullt i butiken, jag åker till Gbg och sen på helgen ska jag på Kryssning! Jag har inte varit på kryssning på flera år så nu får det fanken bli så. Jag, mina vänner från Dalarna och ett par stjärnor till från huvudstaden ska få följa med!

Nu ska jag dricka mitt kvällste innan det kallnar helt.
Natti natti pärlor


Inga kommentarer: