söndag 12 februari 2012

Ytterligare en helg till ända.


Träna jumpa har aldrig varit min mello.


Har ni överlevt helgen vänner? Det har tack och lov varit några grader varmare, elelr mindre skitkallt, än vad det var förra helgen och det är vi tacksamma för. Jag har ändå frusit som en liten nakenhund. Kylan här i Norrtälje blir så rå i och med havsluften. Det blir kallt ända in i märgen. Ikväll fick jag nys om ett badkar som finns tillgängligt, bara ett litet litet stenkast härifrån och DET minsann govänner, det tänker jag ta fasta på.

Det var mina fina och forna träningspartner Zingo, som lovad mig ett dopp i hennes bad. Ja tack sa ju jag. Såklart! Forna träningskamrat ja. Jag berättade ju att jag tränat på något som ingen trodde att jag skulle träna. Vissa har till och emd tyckt att svensk knyppling verkat för aggressivt för mig. då slår jag helt plötsligt till med mma och Brasiliansk jou jutsu. Ja ni hör ju. Faktum är att det var super! Skön träning för hela kroppen och spännande. Dock av olika orsaker har ajg valt att träna Karate istället. Så nu på måndagar och torsdagar kör jag Karate. Lilla M provade på sitt första Karatepass idag och han blev lika betagen av det som jag. Så för honom blir det om söndagarna.
Igår provade han även på en annan typ av kampsort. Och det föll honom också på läppen. vi får se vad han fastnar för, huvudsaken är att han får prova på lite nya grejer och känna att han faktiskt behärskar det han tar sig för. Kampsport är ett fantastiskt sätt att träna sin självkänsla på. Det har jag märkt också, jag kan erövra hela världen helt plötsligt. Nästan i alla fall.
Det är jag och Chuck Norris nu.

Helgen för vår del har även bjudit på lite simma i badhuset och lek med vilda småkillar idag. Vi har haft fullt skägg kan man säga.

Igår fick jag besök av Kjellan från Vaxholm. En av mina fina tjejer från förr. Vi har inte speciellt frekvent kontakt idag men när det väl sker att vi ses, är det som att vi sågs igår. Det är skönt med dem vännerna. Jag har en handfull av dem och jag vet att även om vi inte hörs på ett tag så finns vi varandra lika varmt om hjärtat ändå.

Veckan som kommer går i snickarbrallans tecken. Jag skall börja med stora renoveringen av butiken. Tapeter skallr ivas och det skall spacklas och kånkas. Är det någon som vill komma förbi på fika är ni välkomna. Som renoverare måste man ha fikapauser. Det har jag sett på teve.

Nu blir det att duscha kroppen varm innan sänggående med rykande färska avsnitt av Greys anatomy!

Sov gott läsare, lova det!



Inga kommentarer: