fredag 8 juni 2012

Men titta, Solen!



Efter en vecka med skitväder tittar solen äntligen fram. Trots regn så har jag ändå fått en massa gjort. AJg har känt mig som Pippi Långstrump emellanåt då jag vattnat blommorna i totalt ösregn. Men det kändes bra så varför inte?! Rädisorna och ruccolan har tagit sig i landet, tomaterna och jordgubbarna likaså. jädrans vad roligt det är med rabatter!
vi har varit lediga och sjuka den här veckan men nu består resten av den av jobb. Idag och i morgon står jag för lilla butiken på Tullportsgatan. Ni läsare som inte varit inne ännu kom in! Genast! Förutsatt att ni bor i krokarna förstås.

Helgen annars består av knyppelverksamhet ikväll med ett par vänner. I morgon bjuds det på 40 årskalas. Själv kommer jag aldrig fylla 40, jag har redan börjat planera årets 30 års skiva! Helst vill jag fly landet när jag nu fyller jämt (igen), bara få slippa allt ståhej men vad gör man inte?! Klart det blir Hoolabaluns.
Nej men varför inte? En resa till hösten skulle sitta fint i kistan.

Apropå kista ska lilleman få sig en frukostmacka innan dagis. Själv är jag bjuden på smörgåstårtekanter på Cafet intill jobbet. Piluttan (ägarinnan) caterar smörgåstårtor och sparar alltid kanterna hon skär av och de är alltid fyllda med godsaker! NOM NOM NOM

Ha en fin helg läsare det ska banne mig jag ha!


Titta, jag busade lite med min kille i veckan när jag vattna i trägårn. Jag sprutade ner honom ordenligt med vattenslangen och jädrans vad sur han blev. 


Inga kommentarer: