söndag 24 juni 2012

Midsommarfärdig


Återigen har vi firat midsommar och detta är ett av de bästa någonsin. M var här på landet med pappi och U. Vi firade traditionellt med dans runt stång och sillunch. På kvällen grillade vi för att somna sött i fin tid. Vi tog en tur till Åland igår men det hade jag kunnat vara utan. Vi var sega och vädret sög. Idag gick jag i morgonrock och mina träskor till sena eftermiddagen. Jag slängde av min herre på golfbanan för att dundra iväg till Edsbro för att hämta några stolar jag hittat begagnade. De kan man nog hitta en bra plats för. Köksbordet här tex är superstort. Vi får se var de hamnar. Jag suger på karamellen så länge. Lägger upp en bild senare, lovar. Nu är det väl fotboll eller något annat junk som bör kikas på. Vi har precis inkommit efter att druckit kvällskaffet på bryggan. Jag tar det riktigt lugnt nu för i morgon ska jag vill tortyrkammaren igen. Folktandvården kallar. Bugger..
Kram




Områdets fina midsommarstång



Jag fixade en liten gåbortbukett till grannarna som bjöd på dagens eftermiddagssällskap. Rädisorna i landet har tagit sig riktigt fint så detta blev ju perfekt. 
Hett tips! nästa gång buntar jag ihop löken.

Inga kommentarer: