torsdag 22 juli 2010

Babysitter

Idag ska vi vara barnvakt till Tuttut. Örnen och Gusten firar nåt romantiskt så då får lillan vara här med oss. Det ska faktiskt bli skönt så M får lägga lite av sin 4-årstrots på henne istället för bara på mig. Det blir nästan som lite avlastning!

Idag vill inte solen riktigt titta fram så vi har passat på att ta en städmorgon. Klockan är inte ens tio men vi har hunnit städa allt, inklusive balkongen utom just M:s rum. Synd att man inte kan tillämpa totalminimalism i ett barnrum. Det ligger leksaker i precis på varje kvadratcentimeter. JAg har leksaksförbud i köket dock och det fungerar. Jag har inte plockat en enda leksak i köket på hela året tror jag. Någon fristad måste man ändå ha!

I morgon far M till pappi och då passar jag på att ta en dagskryss med två pärlor till Eckerö. Vi tar trefärjan och sätter oss på soldäck och sippar på någon god båtdrink. Är någon sugen på att följa med så är ni välkomna!

Nu ska vi ta en prompa till affären för att köpa lite grejer inför kvällen.

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: