lördag 31 juli 2010

Typiskt SjC

Alltså idag då. Eller nej vi börjar med igår. JAg har i ett par månader sökt med ljus och lykta efter mitt körkort. JAg har vaknat om nätterna och fått för mig att det ligger i något ytterfack på en gammal väska eller i en innerficka på en jacka jag inte använt på länge. Jag har letat utan resultat. I vilket fall som helst. Igår kväll sent innan jag skulle nanna surfade jag in på trafikverkets sida och förlustanmälde det. Det spärras med omedelbar verkan och jag får hem handlingar så jag kan ansöka om ett nytt.
IDAG DÅ! Tror ni inte att jag av någon anledning lyfter på den understa pocketboken i min hylla och hittar körkortet!?! Så typsikt. Jag har dragit på det så himla länge att beställa ett nytt och sen mindre än ett dygn efter jag gjort det så hittar jag det. Ödet alltså. Kan te sig mycket mycket märkligt.

Dagen idag då. Jo vi vaknade väl vid halv åttatiden och mormor kom nästan på en gång. Hon har jetlag och vaknar således vid fyra om morgonen, sugen på lunch. Så hon hade ingt bättre för sig i morse än att sätta sig i bilen vid halv ses för att köra hit. Lagom till vi vaknade hade vi henne vid frukostbordet. Viggolicious med familj förärade sedan vår förmidag med sin närvaro. Vi fikade på stan allihop, käkade lite lunch på Kina och hade allmännt supertrevligt!

Nu ligger vi, mormor jag och vackra M utslagna i varsin ände av vardagsrummet. Det är godnatt för oss nu. Det verkar bli finväder i morgon. Håll tummarna!

Sov så gott vänner

KRaM// HJärTEMamMAs

1 kommentar:

colourful sa...

Men snälla vännen.. så slarvig får man bara inte vara...

KRAM ♥