söndag 4 juli 2010

Sommarens Primära


JAg har gjort mig av med diverse strörningsmoment i mitt liv så nu blir det till att blogga igen. Förlåt mamma. Love you! Sen har ju faktiskt vädret varit så pass underbart att jag knappt suttit inne vid datorn någonting alls. Vi har bara varit ute. Igår tex hittade vi ut till vårt Singö. Tänk att det var ett år sedan jag var där. Det kändes när jag kom dit hur mycket jag saknar stället och sällskapet där. Vi badade länge och jag placerade min brassestol i vattenbrynet så nu har vi massor med ny fin färg. Till min systers lycka smorde jag in mig mes skyhög solskyddsfakor! Jag vet att du inte tror mig Sis men det är säkert! Spf 40 i hela ansiktet. Jag har tillräckligt med fräknar där!


Gårdagkvällen spenderades i Norrtäljes stadskärna. Jag petade ner M i vagnen och drog omkring med honom länge. Det har varit jazzfestival här i helgen och nästan alla restauranger och caféer har haft någon form av uppträdande. Stan var proppad med folk och uteserveringarna var överfulla med människor. Det sköna med Norrtälje är att det händer saker här mest hela sommaren. Det är alltid något event varje helg.


Nu sitter M och jag i soffan och myser. Jag sitter med något av det primära just nu. Islatte. Världens enklaste och så gott och svalkande. 2 tsk snabbkaffe i latteglas, lös upp i lite kallt vatten och fyll på med iskall ,mjölk. I med en nypa socker och ett par isbitar!


Idag blir det tvätta inför resan till Säter på tisdag. I morgon får vi finbesök från Skaune och Fam Åström.


Ha en fin dag alla, glöm inte solskyddsfakorn!


KRaM// HJärTEMamMAs

1 kommentar:

mammiz sa...

She is back ,oh så skönt. Även om du skriver bara några rader ,men lämna inte bloggen ,du har ju skämt bort oss Sarah. Så härligt ni verka ha haft det,underbart.Du kanske stannar en stund i Sala på tisdag ? Jag jobbar till fyra,men jag har lunch puss