fredag 16 september 2011

Fredag och ganska så snart Oktober!



Detta var det första som mötte mig i morse när jag slog upp ögonen. Liten kille hade smugit upp i mammas säng UTAN att hon märkt nåt! Mys!



Noga är det med utstyrseln innan M ska till pappa. Bältet är en favorit, Morfar har ju ett likadant!

Jag har idag lämnat lilleman på dagis för pappavecka och det känns fasiken inte okej. Det känns mindre och mindre okej för varje gång jag lämnar honom nu för tiden. Jag vet att han saknar mig och jag saknar honom redan när jag gått utanför dagisgrindarna. Självklart saknar han ju sin pappa med, men ja ni fattar. Det är frustrerande när man inte kan göra något. Förr umgicks vi mycket alla tre, träffades för fika, pratade i telefon, umgicks bara men inte nu påe tt år dryga. Annat har kommit emellan och detta prioriteras tyvärr inte längre. Nog om det.


Snyggaste broschen från Estee Lauder

Snart är det oktober och det är dags att färga bloggen rosa. Varje år har jag bloggen rosa för att visa mitt stöd till forskningen kring bröstcancer. Jag tänker rosa året om men Oktober är ju ändå den rosa bandets månad och då ska vi alla stödja campen mot bröstcancer. En liten påminnelse alltså. Vad gör DU för att stödja?

Fredag idag alltså och jag får besök. Jag har tagit lördagen lite ledigt för att ägna hela min helg åt att visa min bekant MITT Norrtälje. Jag har som sagt aldrig kännt mig så rotad som jag gör i Norrtälje så jag ska stolt visa alla vråer ochs multronställen mitt hjärta klappar lite extra för. Jag ska även plocka äpplen i helgen. Jag har ett finfint recept på en äppelchutnet och jag återkommer givetvis med resultat och recept. Kanske lite ostar vore på sin plats i helgen. En Havarti? En fransk fårost och kanske en liten liten bit av Skippern. Den som stinker som en hel ladugård men som är så innihelsikes god!

Nu är det kaffestund i alla fall på Cafe Tullen intill jobbet och jag ska ägna mig åt lite pepptalk för mig själv.
Ha en fin helg vänner! Lova det!

Varma höstkramar från ett rätt kyligt Norrtälje!

Inga kommentarer: