fredag 23 september 2011

IGEN!

Det känns som om det börjar bli tätare mellan fredagarna nu, tycker inte ni det? Jag hinner knappt blinka föränn lilleman är på väg tillbaka hem till mamma igen!
Denna helg, må ni tro blir händelserik. Hoppas jag i alla fall. Idag, efter jobb och dagis, styr vi så gott det går mot Eniro för att plocka ut en ny bil. eller sämre/bättre begagnad, välj själv. Min Flisa har gått i graven. Häromdagen ringde polisens ledningscentral upp mig på morgonen. "Vad har jag gjort nu?" var min första fråga efter "vad har hänt?". Länsman fnissade (ja det gjorde han faktiskt) lite i luren och sa att inget hade hänt å jag hade inte gjort annat än parkerat lite knasigt då det skulle asfalteras här utanför precis just nu så jag var tvungen att flytta på räcern. Jag rusade ner och ursäktade mig lite inför muttrande asfaltsgubbar men när jag vrider nyckeln smäller det till och när jag återigen försöker starta bilen är det bara som om den suckar djupt. Den tog sina sista andetag kan mansäga. Där och då! Det var väntat men så jä*la typiskt då. När jag är stressad och behöver flytta den omedelbums! Det blev till att putta!

Idag får jag hjälp att dra igång den för att som sagt byta den mot något annat. Det blir ingen Porsche Cayenne den här gången heller, men rullar den mig och M från A till B över vintern så är jag mer än nöjd.
Du vet att jag lavvar dig va Eniro, på mitt sätt! Du är en pärla!


Slagbord som pris i Wordfeud. Bra pris! Med vit färg passar det perfa i mitt v-rum.

Bio blir det med i helgen! Kanske SMURFARNA, kanske Bilar 2. Får jag bilen som jag ska idag så åker vi till Sala och mormor på söndag. Bara över dagen! Där passar jag även på att hämta mig ett slagbord som jag vunnit över en match i Wordfeud! Jäkla snyggt, lite färg påt bara!
Wordfeud ja, det är verkligen vanebildande. Natten till igår så drömde jag hela drömmen i bokstavsrutor. Sjukt , sjukt!



Alexandra down från Boomerang med pälskrage. Ja tack. Jag har den svarta men den blåa vill bli min.

Ni då, jobbar ni i dag eller? Vilket fantastiskt höstväder! Stövlarna har åkt på så det är verkligen höst. Igår hade jag senhöstjackan! Med lurv på luvan! Apropå jacka, denna ösnkar jag mig i födesledagspresent! Min våta dröm just nu, förutom kocken!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hörrudu, dina våta drömmar får du hålla för dig själv! Jackan kan jag hålla med dig om att den är snygg. Jag har tittat på en sån jag me... med lurv... men det skulle svida i pluskan vill jag lova. Det får bli pälsen i år också. Vi är också i bilköpartaget, då gäller det att hålla i slantarna. Hoppas ni får en fin helg du och mr M

Hjärtemammas sa...

I know, 4900 svider nog lite lätt om man bara slänger ut så där. Däremot kostar lurvet till 400:-, den kan man köpa separat. Funderar på att göra så och sätta på min svarta. så har jag ju nästan en ny! :)
Du kan ha en fin helg!
Varma kramar