fredag 30 september 2011

Rädslor!


Vad är ni rädda för?

Själv är jag rent panikslagen över spindlar och maskar. Jäkla äckliga kryp. Usch det kryper i kroppen på mig bara jag tänker på det och jag ser troligen amfetaminpåverkad ut också eftersom jag automatiskt börjar slänga med armar å ben i luften för att försöka skaka av mig de fantiserade maskarna å spindlarna som i detta nu är överallt bara för att jag nämner dem.
 FYY!

Sen  vet ni, har jag varit livrädd för att bli kär. Kärleken har jag försökt kontrollera i flera år här men det går inte så bra i alla lägen till skillnad från andra beroendeframkallande substanser. Som Alkohol tex, jag VET ju hur det påverkar mig och hur mycket jag kan inta och hur länge ruset varar. Alkoholen kan jag ju VÄLJA att inta, men kärleken kan jag ju inte bara välja att INTE inta. Så alkoholen är ju i jämförelse lätthanterlig liksom. Om kärlek vet jag egentligen ingenting. Jag har typ glömt.
Jag vet dock att jag nu har ett kroppsligt behov av det. Det känns överallt!

Jag vet INTE:

* hur det påverkar mig
* hur länge kicken varar
* hur länge personen jag får en kick av, får samma kick av mig eller hur länge DENNES kick varar
* Hur man hanterar det, rent allmännt. Det var så länge sen jag kände kärlek till en annan vuxen på riktigt. Det finns liksom inga enkla regler och tips.

Vad händer när man väl fastnat i kärleksträsket då? Behovet av kärleken och ruset, hur länge varar det? När man väl fått behovet tillgodosett, vad händer då? Det är ju en investering man gör i en person och det skrämmet mig nästan mest. Så om man nu förlorar han eller henne så förlorar man en del av sig själv känns det som, inte bara kärleken. Den delen man gav bort. Förtroendedelen bland annat. Åh tänk om man bara kunde vara säker, ha ett facit från person till person, om hur just DEN personen fungerar i kärlek och i relationer. Det ska jag nog uppfinna. En kärlek for Dummies typ. "Absolut så här funkar det, och absolut så här SKA du göra".

Nej jag är inte full, jag är bara fredagsdjup. Jag tar en dag i taget men som SJC i ett nötskal ska jag ju analysera allting ner till mikroatomer!

Har ni en trevlig fredag hittills?
Min är so far so good. Jag sitter på jobbet och dricker eftermiddagskaffe just nu och inväntar kocken som när som helst bör komma inhaltandes!
Jag längtar!

Njut av solen i helgen, den ska lysa nästan över hela Sverige!

Kramar

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Det är ju det svåra med kärlek är att man aldrig riktigt vet..Man får bara slänga sig rakt in i den o hoppas att det kommer att vara sådär härligt lääänge! Investeringen är oftast helt klart värt allt, så kör på raring! Våga! (analysera inte för mkt.. :-)Även om det är läskigt så är det ju så mysigt när det "klaffar" på riktigt! Önskar all lycka, kram & puss