måndag 26 september 2011

Nu vill vi flytta!


I de fashionabla kvarteren längs Wittstocksgatan, Östermalm, Stockholm ligger lilla lyan.

M och jag pratar och drömmer oss ofta bort om att flytta till större. Mina 2 rok på 50 kvm har ju sin lilla charm men det vore ju extra nice med ett sovrum till mamma också. Tänk er vilket lyx. Sen kan det också vara lyxigt att få plats med en teve större än min dataskärm. Jag såg denna våning nyss på Hemnet. Den har 55 680 000:- som utgångspris. Femtiofem Millar alltså. Undra om det går att pruta?! Det är en nyproduktion på 501 kvm golvyta och ca 100 kvm altan. I annonsen står det också "gott om raka väggar". Härligt när väggarna är raka och inte böjda! Sånt har jag alltid tittat efter i bostadsannonser!
Då den ska nyproduceras fanns inga bilder såklart. Det hade varit spännande hur man ska försöka inreda en sån våning. Med raka väggar och 501 kvm golvyta. Undra om det skulle se tomt ut med våra möbler vi har här hemma?!

En liten skiss på hur det kommer se ut. Här kan man i en av salongerna alltså stå och klia sig på baksidan av låret (eller något) medan mannen står på balkongen och fixar med annat.

Nu ska jag iväg å handla lite grejer inför ikväll. Vi ska göra lite Chutney och lite marmelader. Sen tänkte jag slänga ihop en liten äppelkaka i långpanna. Efftermiddagen bjuder nog på en cykeltur också känns det som. M har fått dille på pant så allt som går att panta i hans väg samlar han. Det är bra, för hans spargris får minst tio pantkronor i veckan! Duktig kille! Han säger att när han är 20 så ska han köpa sin mamma en Saab med fyra avgasrör. Jag får välja precis vilken färg jag vill så klart! Själv udnrar jag ju om Saab fortfarande finns kvar då. Det visar sig.
Just nu nöjer vi oss med vår gangstaride som eniro vackert hade gjort i ordning till mig i helgen. En Mitsubishi, en lång, och röd, och gammal. Håller den ihop över vintern är jag jäkligt glad.
Jag är glad. Eniro gör mig alltid glad!

Fridens Darlings



4 kommentarer:

118 118 sa...

ha ha va kul att den rullar :)
håller tummarna att den håller över vintern, och glömde säga att du har motorvärmare i den me... :) tänk dig varm bil och tinade rutor när det är 20 minus../eniro

Hjärtemammas sa...

Härligt Eniro, eluttag då?! ;) Det finns inga gratis på gatan!! :)

mamma sa...

Tänk vilken pärla Eniro är !

Hjärtemammas sa...

Joru mamma, Enrio är en pärla han!