lördag 7 maj 2011

Grillördag!

Är på jobbet. Låste mig ute för en stund sen. Vi har fått en helt ny dörr på jobbet där man måste låsa upp en liten spärr för att dörren ska kunna öppnas som vanligt. Naturligtvis glömde jag att låsa upp den i morse och drog igen dörren efter mig när jag skulle köpa lunch på Tullen. Jag stod med lång näsa sen å viskade riktigt fula ord för mig själv när jag insåg att jag låst mig ute. Tack och lov för Intersport vars telefon jag fick låna å ringa chefen i Åkersberga, som ringde lilla extratjejen vi har som PRECIS var i butiken bredvid med sina nycklar. Ibland har man tur. Så nu har jag delat ut reservnycklar till varenda butik på gatan nästan IFALL det skulle hända igen.
M är med storasyster och myser idag. Det blev min lott att jobba just denna lördag och tack och lov för storasystrar som kan ställa upp när det krisar.

Själv har jag melaln kunderna stått utanför Intersport i solen och lånat deras stuprör där jag gnussat mif rö lite egenmassage. Frugan gav mig massage igår av min trötta rygg men det vill inte ge med sig. Så jag ska snart gå å gnida mig där igen, det var rätt skönt. I brist på bröd får man äta limpa. I fantasin är det en riktig heting som masserar!
Jag ska ta mig i kragen och boka tid hos en kille på Väddö som både är naprapat och kiropraktor. han ska få hjälpa mig att få i ordning på maskineriet.

När vi är klara här på jobbet ikväll kommer vi bege oss mot Risslingby och grillkväll med goda vänner! Hoppas solen som nu är framme fortfarnde kommer vara framme efter klockan tre.

Ha en fin lördag vänner och andra bråkstakar!

LOVE

2 kommentarer:

118 118 sa...

räknas jag till bråkstakarna? :)
kram

Hjärtemammas sa...

Japp det gör du my love, till en av de värsta också!