onsdag 4 maj 2011

Onsdagskurering


Idag är jag fortfarande hemma. Det känns märkligt då detta är första gången jag är hemma pga egen sjukdom från jobbet. Det har varit skönt men ajg har varit hemskt rastlös så mellan febertopparna har jag rensat. Igår kväll rensade jag i förrådet och hittade massa godsaker som jag glömt så jag tänkte fortsätta i eftermiddag faktistk. Jag ska lägga upp en del för försäljning och en del får åka direkt till containern, utan att passera GÅ.

Idag ska jag även göra en checklista inför både London och Kreta. Jag måste se så att jag har allting jag behöver. Ett par svarta jeans/byxor är ett måste dock så det ska jag se om jag kan rota fram eller vad jag nu behöver göra för att få ett par.
Bikinis och baddräkter är köpta, Solkrämer finnes, shorts och Tishor till M är ordnat. Jo en anteckningsbok till M:s egna resejournal måste jag köpa. Om jag kommer ner på stan idag så ska jag fixa en sån. Jag har själv skrivit journal på alla resor jag varit på och det är kul att titta tillbaka på anteckningar, kvitton och foton. Tramsigt kanske enligt en del, värdefullt för mig!

Queen Elisabeth = Pundhuvud?


 
Hur står pundet (£) nu förresten? Det måste jag också checka av. Kolla om jag ska behöva handla såna också. Jag fick igår tid att planera för London och aktiviteter där. Picnic har vi sagt i Hyde Park och ett besök på Tate Gallery. Vi ska flanera på Oxford street bara för att kika på lyx och sedan upp till Camden för att shoppa billigt och tokigt. Jag ska leta reda på stadens absolut superduperbästa sushiställe. Någon som har bra Londontips så tar jag emot dem med öppen famn!

Nu förmiddagspåtår och checklista!
Vi hörs väl?!


2 kommentarer:

http://the-first-of-june.blogspot.com sa...

Hej du! Nu är det premiär för BLOPPISEN! Kika in om du vill, kanske behöver lite bearbetning men det får funka så länge. Toodiloo!

Fräkniga donnan sa...

Gu va härligt att du snart ska dit! Jag gillar London för all shopping! (har varit där fyra gånger :-) Jag kan tipsa om Portobello Market (Tunnelbana till Notting Hill Gate) den är bäst på lördagar, Så härlig marknad! Finns många fina stora, vita Londonhus vid gatorna omkring Portobello Road :-) Jag skulle tipsa er att åka en dubbeldäckare runt och se på alla byggnader och sevärdheter. Ett bra sätt att se så mycket på kort tid (o vila fossingarna lite..)
De va lite småtips från mig,finns ju massor att göra där! Ha en bra resa! puss & kram