måndag 16 maj 2011

Jaa jag skaaa

Min helg i London har varit F.A.B.U.LO.U.S! Alltså kom igen, så snart jag klev utanför dörrarna på Gatwicks flygplats bestämde jag mig för att åka tillbaka inom kort. Vi såg just allt skulle jag vilja tro. Vi hade vinden i ryggen hela resan och tog tillvara på alla minutrar vi blev tilldelade. Till att börja med så blev vi uppbytta från ett tvåstjärnigt hotell i Paddington till ett FYRSTJÄRNIGT (ja ni läste rätt) i fashionabla Notting Hill. Så med grannar som Georgio Armani, Harrods och Londons Naturhistoriska museum har vi sovit gott om nätterna.
Vi har klarat av områdena som "Man ska" ha klarat av. Fredagen tog vi Hyde Park och i stort sett HELA Oxford street. Vi hittade ett ställe som heter Primark, som är ett shoppingheaven för snåljåpar! Och även för oss. Där köpte vi på oss både det ena och det andra. Bland annat solglasögon och handväskor och skor.
Vi skulle bara ta en liten stödvila vid sjutiden på kvällen, men tvärslocknade båda två klockan åtta och sov gott heeela natten.
Lördagen spenderades mestadels i Camden och på Camden market. Jag inhandlade bland annat skorna jag var ute efter och köpte även ett par till Lilla C.
Ringar, smycken och solglasögon på marknaden och i vintagebutiker fick följa med hem.
Då min resväska vägde 16.3 kilo på väg TILL london så var jag lite rädd att gränsen för 20 kilo jag endast fick ha med mig tillbaka, skulle sprängas big time. Men vad gjorde det, Jag var tvungen att handla mer. Bara lite lite till.
Fish and chips på Carnaby Street,  Starbucks på Oxford Street, Interaction med Bobby the Policeman, lyssnat på terroristliknande radikaler i Speakers Corner,Klappat en pelikan i Drottningens park, Känt på en Formel 1 bil i Ferarrishopen på Regent street.. Ja, you name it, Vi gjorde allt!
Så helgen har varit till belåtenhet absolut.
Jag ska ikväll göra en hårinpackning och en kroppspeeling. Mitt ansikte ska få sig en scrub och en ansiktsmask då Londons smog satt sina spår. Även om jag råkade stå bakom en etanolbuss på Arlanda igår då jag drog värsta djupa andetaget, var jag himla lycklig över att få vara hemma, på svensk mark, och andas frisk luft.
Hem ljuva hem!


Min väska till höger. 16.3 kilo på väg TILL London. Det blev tungt på hemvägen,. Men vad gör det?!













I flygplansstolen på väg mot Norrtälje igen.

Detta blev en snabbuppdatering. Mer bilder och info kommer. Måste ladda inför resan till Kreta på Söndag också!!

Kramar på er vänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du hade en lyckad vistelse i London raring :-)
Hoppas du får det lika trevligt på Kreta.
Får passa på o önska dig en riktigt skön semester nu :-)

Kram
J/ C

mamma sa...

Det var full rulle hörde jag ,kul.Skönt att du är hemma igen,läste idag att det är terrorvarning i morgon i centrala London,usch.Har altid sagt att :En gång London .London igen ,kanske det blir tillfälle någon gång ? Kram

Fräkniga donnan sa...

Åh, va härligt ni måste ha haft det!! Låter skönt med 4 stjärnigt! och Primark är ju en toppen bra affär! KUL!! Jag kan gärna åka med dig nästa gång raring!! kram

Hjärtemammas sa...

JC: Tack hjärtat, det var fantastiskt! You should try it sometime :)

Mamma: vi var själva lite på vår vakt faktiskt, måste läsa om terrorhoten. huga! Skönt att VARA hemma!

Fräkno: DU Å JAG I LONDON!*!! Oh my god!! <3

Anonym sa...

Snygging! Såg bilderna på din facebook! Jesus christ ;-)
Du förtjänade varenda minut!
LOVE