tisdag 14 april 2009

en olycka kommer sällan ensam..

Helgen har varit tuff, jag har fått ett par tragiska besked.. eller tre nu när jag tänker efter, då finns det inget tufft kvar nu då.. det sägs ju att olyckor kommer om tre.
En riktigt rolig nyhet är i alla fall att Tubbes mamma och pappa har gått och gift sig!! YYGrattis till dem!
Jag är nyfiken på om jag någon gång kommer gifta mig, hur kommer det bröllopet vara i så fall. Jag fantiserar om ett enkelt bröllop med ett par goda vänner.. gärna utomalnds och sen har vi en enda stoor grillfest för alla vänner när vi kommer hem.

Apropå grilla!! Nu är ju säsongen här och flera av mina vänner har fått äran att grilla ute redan. Jag ska tjata på Örnen i helgen om det nu blir att vi åker till henne. Vi har ju bokat en resa till Umeå nu på fredag, jag och M, men det har kommit lite grejer emellan..Hoppas dock att allt löser sig till det perfekta så vi får träffas!!

I helgen i alla fall fick mormor träffa lillkussarna som bor i Sverige. Det var så mysigt! lille Oliven hade blivit så stor och Viggolicous var ännu större. Han satt mest och slängde med sitt vackra hårsvall. Oliven visade sin talang för musik och rörelse.
Just nu längtar jag till ännu mer sol och ännu mer värme. Jag känner mig desperat behov av en liten resa. Nu till helgen åker vi förhoppningsvis till umeå och helgen därefter åker jag till Dalarna. Då ska det målas kurbits, det har jag blivit lovad!

Inga kommentarer: