söndag 19 april 2009

Hjärtemammas till receptionen!




Jag har nu anlänt med min vän på Gotland, närmare bestämt Hotel1 på Strandvägen i Visby. Hotellet är underbart vackert, ett gammalt skal med helt ny interiör. Vi har ett takfönster och en solterrass som vetter mot havet. Färden hit var lite gungig och jag kände mig lite sjösjuk. När vi suttit en stund på loungen blev mitt namn uppropat i högtalaren och jag blev ombedd att uppsöka respetionen på däck 7. Jag blev rädd såklart att något hänt min familj även om de är trygga på fastlandet. Men ändå. Jag kom i alla fall fram till receptionen och herren där frågade vad min mamma heter. Jag sa vad hon hette och hade god lust att fråga vad hans egen mamma heter. Bara för att.

I vilket fall som helst så hade någon vänlig själ lämnat in min mobiltelefon som jag råkat tappa på bildäck. Jag hade inte ens märkt att den var borta. Ni som känner mig bli inte förvånade, inte heller jag. Däremot blev jag glatt förvånad över att någon vänlig själ lämnat in telefonen i receptionen. Jag tackade den manliga receptionisten artigt, precis som min mor lärt mig att man ska göra. Hon fågade till och med efteråt för att checka av att jag använder mig utav hennes uppfostran.
Nu sightseeing på kullerstensgator.

Jag återkommer var så säker...
Update 21:57
Vi har precis kommit tillbaka till rummet efter att ha åtnjutit en underbar middag på restaurang Bakfickan på stora torget i Visby. Efter en solig dag med sightseeing längs krokiga gator och trasiga murar och steniga stränder var vi lagom vrålhungriga. Jag åt en underbar förrätt beståendes utav en sillröra på gotlandslimpa, och till varmrätt en fisksoppa, snarlik den jag själv serverat på värdshuset men fortfarande underbart gott. Till det ett glas perfekt tempererat Chablis petit -05. Idag har det varit min tur att ha det förspänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävlar vad mysigt man kan ha det då... ;-) // VD'n