söndag 26 april 2009

A tribute

Jag visar min solbränna, inget försök till något annat

Då har jag återigen varit ut på roligheter. I fredags åkte jag nämligen till Jan Åsbergs Säter! Jan Åsberg är en dalakarl som bor mitt i samhället och då blir det automatiskt lite utav ett Jan Åsbergs Säter. Eller om man vill kan man kalla honom Janne Åsberg. Åter och vidare, jag hade det hemskt trevligt! Fredagen bjöd både på fika i Sala hos Karlssons och e snabbpuss på min mamma som fyllde år!

Jag satt i stort sett hela lördagsförmiddagen och solade på tomten. Solen tog en del må jag säga. Jag trodde jag skulle få några enstaka fräknar enkom men jag och Jan Åsbergs skalle har nu ungefär samma faluröda färg.
Kvällen bjöd på fest hos någon bonde i närheten! Det bjuckades på vin, rockmusik, bastu och Jacuzzi! Och så en hel del nya bekantskaper förstås. Ja, Janne Åsberg känner jag sen förut men jag fick flera helt nya bekanta!

Jag har även fått en glasbit i foten!

Jag har troligen någon promille kvar i min annars så kvicka hjärna, så jag måste sova. Janne Åsberg, han behöver minsann aldrig sova tror jag. Han tog en månskensprompa på ca fem km klockan halv fem i morse tillsammans med Dutchen. Varför gör man så?



EN DAG

NÄR VI HAR LÄRT OSS

BEHÄRSKA VINDARNA,

VÅGORNA, TIDVATTNEN

OCH TYNGDKRAFTEN,

DÅ SKA VI UTNYTTJA

KRAFTERNA I KÄRLEKEN.

DÅ KOMMER MÄNNISKAN

FÖR ANDRA GÅNGEN I HISTORIEN

ATT HA UPPTÄCKT ELDEN.


Inga kommentarer: