onsdag 15 april 2009

Ibland blir det både bra och dåigt

En bra sats...

...och en dålig

Idag har varit en typisk stanna-inne-och-dona-dag. Jag har haft besök av min kära C. Vi har gjort tjejiga saker som målat naglarna, användt plattången och bakat lite. Vi ska strax iväg och hämta lillbror M för att gå hem igen och laga middag. Deras pappi kommer och stannar på middag idag. Mysigt!

M är inne i en fas där bara pappa gäller. Allt jag gör jämför han med sin pappa. "mn pappa har fler tännfiff (tändstift) i bilen än dig", "min pappa är starkare än dig", "min pappa har större fötter" osv osv osv. Då kan det vara skönt med lite middagssällskap, så jag får vila öronen lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

gillar du nussin på kakorna?

Hjärtemammas sa...

Nej jag gör ju inte det ;) det är därför jag bakor kakor med nussin, så jag slipper äta dem =) Är jag inte smart så säg?