måndag 20 april 2009

Rekreation




Gotland kallas tydligen också för blåshålet och jag förstår nu vad man menar. Jag gnäller absolut inte, men jag konstaterar. Ja att det blåser alltså! Dock har vi sol och gott mod så dagen har hittills förlöpt smärtfritt.


Vi började dagen med frukost i en underbar liten matsal. Det här hotellet är så fint. Som jag sa är det litet och med ett gammalt skal men med så välgenomtänkta och designade detaljer. Ögonen går i 180 för att jag vill hinna se allt, inte konstigt man får huvudvärk.

Vi tog bilen söderut idag och styrde mot Hoburgen och den där kända rauken Hoburgsgubben som tydligen ska finnas där. Den var fin. den var grå. Den var hård. OCH hade en röd och blå näsa som någon artist målat dit.

Jag plockade finfina stenar längs stranden och fick senare veta att man absolut inte får plocka stenar på Gotland då allemannsrätten inte råder här. Typiskt och jag som inte minns var jag hittade dem alla, så jag får väl behålla dem. Dock fick jag höra att om man plockade sten vid en Rauk så betyder detta otur. Oh Bugger!


Nu blir det restaurang och i morgon museum.


Update 23:18


Hemkommen från Wallers restaurang i Visby. Till förrätt serverades löjrom på en varm blinier med de tillbehör som skall. Till huvudrätt intogs en perfekt innerfile av vildsvin, på en sky av karljohansvamp med rostad sötpotatis och skogschampinjon som tillbehör. Min partner in crime tog en creme brullé med lakrittsmak till efterrät medan jag lyxade mig med en irish coffe. För att smälta allt tog vi en liten prompa genom visby för att försöka fotografera vackra byggnader. Min kamera är inte gjord för att ta fina kort om kvällen tyvärr. Men tro på mitt ord, det var fint!


Kepsen flög av det var storm på mitt hav

1 kommentar:

Anonym sa...

den som tar, han har!
eller för den delen hon :)