lördag 22 oktober 2011

Krabbelurlördag!



Idag må ni tro har vi varit effektiva! M och jag klev upp ur sängen strax efter halv nio och vid tio stod vi redo att plocka upp Frugan för en Loppistur. Jag har inte varit på Loppis sedan Jesus gick i kortbyxor känns det som så det var mer stor förväntan jag kom dit idag. Jag köpte mig tio stycken mandelmusselformar för en tia och sedan en tesil för fem kronor! Bra köpt!
Vi blev trötta av alla vassa armbgar vi fick trängas med så när vi kom hem slängde jag ner Frugan och M i soffan medan jag ställde mig som en husmor och gjorde Krabbelurer. Vet ni vad Krabbelurer är?
Det är en blandning mellan sockerkaka och pannkaka som man gräddar i plättlagg. När de gräddats klart vänder man dem i strösocker och de serveras sedan ljumna! Dessa blev SÅÅ goda!


Apropå böckling!
Frugan kom för lite fredagsmys igår och istället för att kika Idol så kollade vi på Brokeback mountain på teven. M kände direkt igen introt och utbrast sedan: "åh den här är bra, den brukar jag och min pappa titta på hemma hos honom!" Jag tyckte det var lite roligt eftersom det absolut inte är en film som jag föreställt mig att Pappi kollar på! Det är i alla fall MIN favoritfilm! Älska Jack Nasty!

Nu ska vi fortsätta denna lördag med att bara göra.. ja typ Ingenting!

Inga kommentarer: