fredag 21 oktober 2011

LADIES NIGHT!

Ge mig min unge, GENAST! Jag räknar som vanligt ner minutrar och sekundrar tills jag får hämta lillskrot från dagis denna fredag och att få rå om honom ALLDELES för mig själv en hel vecka. Snart så!
Sen hörde jag på nyhetsmorgon något om snö! Det borde finnas skottpengar på snö! Jag ska banne mig lägg ain ett lagförslag om det. Skottpengar på snö. OCH russin! Förrförra året hadde vi snö på min födelsedag! Alltså för fyra dagar sedan! Jag kommer inte kunna förbereda mig tillräckligt på denna vita, iskalla onödiga nederbörd. Visst det är vackert men det finns inget skönt med det. Tycker i alla fall jag. SÅ nu är det färdiggnällt!

Jag är såå ledsen över den kassa kvaliteten på foton efter jag tappade mobilen i golvet å spräckte linsen.

Ladies night då? Jo igår hade jag min egen. Morran och Fiddeliten kom på afternoon/evening tea i går kväll. Jag bakade lite scones och vi åt egengjordamarmelader och hembakade chocolate chip cookies och drack te.Vi kom på att vi ska göra detta en kväll i månaden här hemma. Här hemma kan vi alltid vara för oss själva! Bara vi tjejer. Klingan kom lite senare och förärade vårt sällskap.
Fiddelitten (vilket jäkla smeknamn) hade med sig ett plättlagg till mig så idag när M kommer hem hade jag tänkt att göra Krabbelurer till eftermiddagsmellis!

Att göra scones i små bitesizes i formar tycker jag blir lite godare!


Dessa superfina koppar är från Iitala och heter Ego, om ni undrar! Bästa tekoppen!


Jag ligger just nu i sängen fortfarande och dricker mitt morgonkaffe. Det ser ut att bli soligt idag men kallt! Det ser liksom krispigt ut fast jag bara ser himlen. Kvinnlig intuition!

Ha en fin fredag vänner. Ta hand om varandra!

KRAMAR


Inga kommentarer: