lördag 8 oktober 2011

Tuttblogg!


Denna fining kommer fårn Esteé Lauder, lite finare, liiiite dyrare.

Ni som varit med sedan jag började blogga vet att jag varje Oktober färgar bloggen rosa till förmån för Rosa bandet kampanjen och Cancerfonden. Detta är det nionde året i rad som Cancerfonden driver Rosa bandet-kampanjen i syfte att bekämpa bröstcancer genom att finansiera forskningen kring sjukdomen och att sprida kunskapen om den samt att väcka opinion.
Jag är med och stödjer, dels genom att varje år köpa det lilla rosa bandet att sätta på väska och jacka, bidra med en summa OCH genom att tala om för mina vänner och läsare att göra detsamma!
Under Oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av organisationer, företag och privatpersoner som vill engagera sig i kampen mot bröstcancer. Det finns en Keso med hallonsmak nu där några kronor går till forskningen. Den ska jag köpa. Rosa diskborstar, rosa rattmuff, försvarets rosa hudsalva och rosa spolarvätska står på min inköpslista just nu. Mekonomen såg jag har massa rosa saker de säljer där en del av vinsten går till cancerfonden.
Är du med?


Detta år har jag lite tuttar som bakgrund så nu i Oktober är ni välkomna till min  TUTTBLOGG!

2 kommentarer:

Fia sa...

Vilket underbart initiativ av dig att blogga rosa :) Jag ska genast ut och rosashoppa det lover jag. Puss på dig!

Hjärtemammas sa...

Det tycker jag du gör rätt i Fia! Puss påre själv! Hälsa lilla lillan <3