tisdag 3 februari 2009

Bara en massa bönor...




Det var svaret jag fick av M när jag frågade vad han fått äta på dagis idag. Stackars barn, bara en massa bönor... Det sätter i alla fall fart på magen!
Själv har jag en kittlande känsla i min högra näsborre. Jag vill klia konstant och nyser. Jag är på väg att bli förkyld helt enkelt. Detta får jag bla för att jag gått och skrutit om hur friska jag och M varit hela hösten och vintern. Däremot blir jag sällan riktigt sjuk men det kan vara nog så otrevligt att gå omkring å nysa om dagarna.
Dagen har flutit på bra måste jag säga. Lille W har varit krasslig och fick därmed vara hemma från dagis idag. Han fick hänga med mig runt på ett par möten och när jag utförde lite ärenden. De funkade bra!
Båda killarna somnade gott efter de blivit fyllda med hemgjord potatismos och fisk med ärtor, majs och broccoli. Nu tycker några av er att jag är tvungen att skryta med att jag har massa grönsaker och att jag gör egen potatismos. Men ni förstår, vår gäst denna vecka har en mycket eminent kock till far. Jag måste ju ändå visa att jag gör mitt allra bästa. Han läser ju med bloggen nu och vill så kalrt veta hur bra mat lillen får :)
Kvällen är kommen och jag ska slöa framför teven. Tänkte passa på att måla tånaglarna och vara lite tjejig också.
Eventuellt kommer helgen bjuda på en kort svenskalektion. Vi får se..

Inga kommentarer: