söndag 15 februari 2009

Hög kraft= Hög fart



Den överkomersiella Alla hjärtans dagen har passerat nästan obemärkt förbi faktiskt..! Visst vi hade vårt vanliga pusskalas jag och M, men vi bytte inga rosor eller gelehjärtan med varandra. Däremot ville M visa hur snabb hans racerbil var genom att försöka köra av mina hälsenor. "Titta mamma vad snabb min bil är, jag är mycket snabbare än Kimi" (Räikönen alltså) sen *TJOFF* rakt på mina fotknölar.. -AJ älskling mamma ser.! Sen började han ropa till sin låtsaskompis som tydligen låg några varv efter honom: -"Hamilton, du kör som en kratta" För er som inte känner till Kimi eller Hamilton tillhör de ju världseliten inom F1 racing.
Jag har nog en blivande Formel 1 förare här hemma. Det är bra, då kan han tjäna bra med pengar så mamma kan leva det lyxliv hon dagligen drömmer om.
En annan rolig sak jag måste skriva om är att igår köpte jag M ett underlägg för tallriken, ett sådant med alla bokstäver på. M är redan duktig på att komma ihåg bokstäver. Vi gick igenom och diskuterade varje bokstav och när vi kom till H frågade han vems bokstav det var och jag svarade Hundens och Hönans och Hästens. "OCH Hiraffens" sa han.
Han har ju fortfarande svårt med SCHEEEE-ljud och säger H i stället, typ hu (sju) hälv (själv) hiraff (giraff).
Så på sätt och vis var det ju faktiskt rätt!

Nu ska vi ta en varm dusch sedan bär det nog iväg på Kalejs tror jag. W har precis fyllt 2! Stora killen! Y

1 kommentar:

Anonym sa...

Har bloggen dött? Det var väl sonen som var sjuk inte du! Pin in dak!